حمیده عباسعلی مورد عمل جراحی ال سی ال زانو قرار گرفت ؛

در انتظار بازگشت طلایی

حمیده عباسعلی، پرافتخارترین کاراته‌کار زن ایران، بعد از بهبودی نسبی پای آسیب دیده‌اش، دوباره به روی تاتامی بازگشته است.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، او که اقامت کانادا را دارد، این روزها تمریناتش را در این کشور انجام می‌دهد. هدف اصلی حمیده حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو بود اما تعویق ناگهانی این رویداد مهم برنامه‌های او را به هم ریخت. حمیده در حالی خاطره تلخ المپیک توکیو را از ذهنش دور کرده بود که آماده می‌شد ‌‌‌برای چهارمین دوره متوالی در بازی‌های آسیایی شرکت کند و به رکوردی جاودانه برسد. دارنده پنج مدال طلای آسیا ولی باز هم مثل همیشه پر از امید و انگیزه است. او می‌خواهد غافلگیری بازی‌های هانگژو را با مدالی خوشرنگ در بازی‌های جهانی آمریکا (تیرماه پیش رو) جبران کند. دقایقی با نایب قهرمان کاراته جهان هم صحبت شدیم تا بیشتر از اوضاع و احوالش بگوید. گفت‌وگوی او را با جام‌جم از نظر می‌گذرانید.

بعد از المپیک توکیو روزهای سختی را پشت سر گذاشتید. جدا از این‌که نتوانستید به نتیجه دلخواه در این بازی‌ها برسید، با آسیب‌دیدگی بدی هم مواجه شدید . الان شرایط جسمی و روحی‌تان چطور است؟

بله، همان‌طور که می‌گویید، واقعا روزهای سختی بود اما گذشت. ورزش حرفه‌ای همان‌طور که مدال‌آوری و شیرینی‌های خاص خودش را دارد، آسیب را هم دارد. من در دو قدمی مدال بودم که با مصدومیت ناگهانی شرایط جور دیگری برایم رقم خورد. تقریبا 9 ماهی از المپیک توکیو گذشته و خدا را شکر همه چیز خوب است. هم به لحاظ روحی خوبم هم جسمی. من بلافاصله بعد از بازی‌ها پایم را جراحی کردم. این دومین‌بار بود که من با چنین آسیبی مواجه می‌شدم. دفعه قبل هم در حین مسابقه پای دیگرم مصدوم شد. این بار انگار آب از سرم گذشته بود و ترسی نداشتم. فارغ از همه سختی‌هایی که پروسه جراحی دارد، توانستم خودم را با شرایط بهتر وفق بدهم. همه برنامه‌هایم با نظر پزشکم (دکتر سهراب کیهانی) جلو رفت. بعد از 7 ماه تمرینات کاراته را شروع کردم و در حال حاضرم هم در کانادا تمریناتم را انجام می‌دهم.

شرایط تمرین در کانادا چطور است؟

خوب است. اینجا دوستان خوبی دارم که باشگاهی را در اختیارم گذاشتند تا تمرین کنم. برنامه‌هایم را از مربی شخصی‌ام می‌گیرم.

نزدیک‌ترین مسابقه‌ پیش رویت کجاست؟

بازی‌های جهانی آمریکا (ورلد گیمز) است که تیرماه برگزار می‌شود. فدراسیون کاراته ایران شرایط را فراهم کرده که من از کانادا به آمریکا بروم. البته یک سری از کارها مربوط به این مسابقات را هم خودم انجام دادم. این بار دوم است که من تجربه حضور در بازی‌های جهانی را پیدا می‌کنم. ورلد گیمز سطح بالایی دارد. این رقابت‌ها برای رشته‌هایی مثل کاراته که المپیکی نیستند برگزار می‌شود. هر چند که مثل المپیک سهمیه‌ای است. من دفعه قبل(2017) از طریق رنکینگ، سهمیه گرفتم. الان هم جزو برگزیده‌ها هستم. من در بازی‌های 2017 لهستان تنها نماینده زن ایران بودم که خوشبختانه توانستم به مدال نقره برسم. امیدوارم این دوره هم دست پر برگردم و بتوانم خودم و اطرافیانم را خوشحال کنم.

امسال هدف اصلی بیشتر ملی‌پوشان ورزش ایران بازی‌های آسیایی بود که متاسفانه لغو شد. مطمئنا تمرکز شما هم روی این بازی‌ها بود!

بله همین طور است ولی خب همه چیز به هم ریخت. البته ما دیگر ذهنمان آماده هر اتفاقی هست. بعد از کرونا شرایط ورزش دنیا تغییر کرد. وقتی المپیک یک سال به عقب افتاد انتظار این را داشتیم که بازی‌های آسیایی هم به تاسی از بحران کرونا عقب بیفتد. هدف من این بود که در بازی‌های آسیایی به یک رکورد ویژه برسم. من تجربه حضور در سه دوره قبلی این بازی‌ها و کسب دو مدال طلا و برنز را دارم. این بار جدای از تکرار مدال‌آوری می‌خواستم رکورد هم بزنم. ان‌شاا... فرصتی باشد که در آینده بازی‌ها برگزار شود و به این هدفم برسم.

بعد از المپیک کادر فنی تیم‌ملی کاراته بانوان تغییر کرد و از آن زمان تا الان خبری مبنی از حضور شما در دور جدید اردوها نبوده. در این باره صحبت می‌کنید؟

من مدتی را که در پروسه درمان بودم بعد از آن هم کادر فنی جدید صحبتی با من نداشت و اصلا تماسی با من نگرفت. هیچ کس از من نپرسیده که چه کار می‌کنی. هیچی به هیچی. نه این که بگویم راحت از کنارم عبور کردند اما کاپیتان تیم‌ملی را خیلی زود فراموش کردند. من بارها ثابت کردم که می‌توان از شرایط سخت عبور کنم و اتفاقات خوبی را رقم بزنم ولی متاسفانه بعد از آسیبم کادر فنی نخواست ارتباطی با من داشته باشد.همه برنامه‌هایم زیر نظر دکتر جراحم بود‌. او به می‌گفت باید از چه زمان تمریناتم را شروع کنم. هر چند کسی هم غیر از ایشان نمی‌توانست بگوید باید چه کار کنم. به هر شکل برای هم تیمی‌هایم آرزوی موفقیت می‌کنم که با کادر جدید کارشان را شروع کردند. اما در کل بعد از المپیک همه چیز تغییر کرد. همه آن قول‌هایی را که داده بودند از یاد بردند. سیستم باید در هر شرایطی حواسش به ورزشکارش باشد.

خداحافظی فعلا نه

حمیده عباسعلی با بیش از یک دهه حضور در تیم‌ملی کاراته زنان هنوز هم به مدال‌آوری در میادین آسیایی و جهانی فکر می‌کند. چهره مطرح ورزش زنان ایران فعلا نمی‌خواهد حرفی از رفتن بزند: خداحافظی برای ورزشکاران کلمه سنگینی است‌. تا آنجا که بتوانم فعلا نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم. من همیشه دنبال این بوده‌ام که اتفاقات خوبی را رقم بزنم. الان دنبال این هستم که به شرایط ایده‌آل برسم و رکورد جدیدی را ثبت کنم. ان‌شاءا... سال آینده بازی‌های آسیایی در پیش است و برای این میدان بزرگ آماده می‌شوم.ای کاش قسمت می‌شد کاراته در المپیک 2024 هم می‌ماند. با این حال حضور در یک دوره المپیک هم رویای قشنگی بود که محقق شد.

سارا گودرزی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها