«کلیک» هدف ایلان ماسک را از خرید سهام توییتر بررسی می‌کند

خواب ایلان برای توییتر

در روزم چهارم آوریل، ایلان ماسک 9.1 ‌درصد از سهام توییتر را خرید و به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت تبدیل شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۱۴

مدیرعامل تسلا چند روز پیش از پیوستن به هیات‌مدیره این شبکه اجتماعی خبر داده بود اما چند روز بعد در توییتی اعلام کرد که تصمیم گرفته وارد هیات‌مدیره توییتر نشود.

با این حال همچنان درباره تغییراتی مهم در توییتر سخن به میان آورده است. سؤالات زیادی درباره اهداف ماسک از خرید سهام توییتر مطرح شده است.

این‌که چه چیزی را می‌خواهد تغییر دهد و این تغییر چگونه بر بازاریابی توییتر و بازاریابی دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت؟ آیا با خرید سهام توییتر می‌خواهد به اهداف شخصی خود برسد یا توییتر را به سوی موفقیت سوق دهد؟ در ادامه، پاسخ‌های احتمالی این سؤالات را بررسی خواهیم کرد.

بنیانگذار توییتر، جک دورسی که سال پیش از سمت مدیرعاملی خود در توییتر کناره‌گیری کرد، از حضور ایلان ماسک در هیات‌مدیره استقبال کرد و گفت مدیرعامل فعلی پاراگ آگراوال و او به تیمی بی‌نظیر تبدیل خواهند شد.

پاراگ آگراوال در توییتی اظهار کرد: «طبق گفت‌وگویی که با ایلان در هفته‌های پیش داشتیم، برای ما روشن و واضح است که او ارزش بزرگی به شبکه اجتماعی ما اضافه خواهد کرد.»

او ماسک را منتقدی سرسخت خواند و در ادامه گفت: «او دقیقا همان فردی است که ما نیاز داریم.» اما به‌فاصله چند روز در توییتر خود اعلام کرده که ماسک تصمیم گرفته وارد هیات‌مدیره توییتر نشود. با وجود این باید به این موضوع اشاره کرد که آگراوال در توییت خود گفته است توییتر همیشه پذیرای نظرات سهامدارانش خواهد بود و همان‌طور که می‌دانید، ماسک بزرگ‌ترین سهامدار این شبکه اجتماعی است بنابراین همچنان نظراتش می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در توییتر شود.

شروع ماجرا

پس از اعلام خبر خرید سهام، ماسک یک نظرسنجی در صفحه توییتر خود ایجاد کرد و از کاربران سؤال کرد آیا یک دکمه ویرایش برای توییت‌های خود می‌خواهند یا نه؟ این موضوعی است که توییتر از سال پیش روی آن کار می‌کند و به احتمال زیاد ماسک نیز خودش به چنین دکمه‌ای نیاز دارد.

ایلان ماسک به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار نقش بزرگی در تعیین جهت‌گیری توییتر ایفا خواهد کرد. لورن بیکر، بنیانگذار  Search Engine Journal در این خصوص گفته است: «هر شبکه اجتماعی نیاز به یک چهره دارد.

ماسک جایگزین مناسبی برای دورسی است.» جالب است بدانید سهام ماسک چهار برابر بیشتر از سهام جک دورسی است.

ماسک و توییتر، زوجی قدیمی

قبل از خرید سهام توییتر، ماسک از توییتر استفاده می‌کرد تا بر مردم تاثیر بگذارد. توییت‌های او همواره تیتر اخبار مرتبط به ارزهای دیجیتال هستند.

زمانی که ایلان ایده‌ای دارد، اغلب در توییتر درباره آن توییتی منتشر می‌کند. جالب است بدانید تعداد دنبال‌کنندگان صفحه ایلان ماسک در توییتر بیش از 80 میلیون نفر است که هیچ‌کدام از آنها با توییت‌های جنجالی او غریبه نیستند.

افزایش قیمت سهام توییتر

پس از اعلام خبر خرید سهام توییتر، سهام توییتر حدود 27درصد (از 39 دلار به 53 دلار) در بورس آمریکا افزایش یافت.

این بزرگ‌ترین افزایشی است که شرکت توییتر پس از عرضه اولیه سهام در سال 2013 تجربه کرده است. ماسک خرید خود را در چهارم آوریل عمومی کرد ولی تحقیقات نشان می‌دهد او خرید سهام توییتر را از سی‌و‌یکم ژانویه شروع کرده است.

آیا جهش قیمت سهام توییتر نشانه‌ای از تایید عمومی است؟ پاسخ این سؤال بعدها معلوم خواهد شد. چیزی که از آن اطمینان داریم، برنامه‌های بزرگ ایلان ماسک برای توییتر است.

ایلان ماسک در حالی تصمیم به انصراف از هیات‌مدیره گرفته که وعده داده بود تغییرات چشمگیری در توییتر ایجاد کند و حتی هفته پیش در یک رشته توییت از تغییرات احتمالی سرویس «توییتر بلو» از جمله کاهش قیمت آن و همچنین امکان پرداخت هزینه توسط دوج کوین خبر داده بود. علاوه بر این، قرار بود ماسک یک جلسه پرسش و پاسخ با کارمندان توییتر داشته باشد.

حال باید دید چقدر از این وعده‌ها زین پس به توییتر تحمیل خواهند شد. این اولین بار نیست که شرکتی بزرگ سهام توییتر را خریده است.

مدیر اجرایی مایکروسافت، استیو بالمر، نیز 4درصد از سهام توییتر را خرید. البته به عقیده یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی به نام کیسی نیوتون با آن سهام هیچ کاری نکرد.

او ادامه داد: «بالمر مانند ماسک هیچ زمانی سرخوشانه و به‌صورت پیوسته در توییتر به انتشار توییت مشغول نبود.»

به احتمال زیاد ماسک از طریق همین صفحه توییتر خود به دنیا اطلاع خواهد داد قصد انجام چه کاری را در آینده دارد.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها