مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

تعیین تکلیف دو ابرپرونده زمین‎خواری در غرب مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران باتاکید براینکه زمینه های بروز بلایای طبیعی را کاهش دهیم، نبود پایگاه اطفای حریق عرصه های جنگلی را از جمله دغدغه ها ذکر کرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۲۶۲

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی اظهار داشت: انسان باید خود را برای سفر آخرت آماده کند و تقوای الهی بهترین توشه برای این سفر است.

وی با گرامیداشت اول ربیع الاول و سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام و لیله المبیت و فداکاری و شجاعت حضرت علی (ع)، به سالروز کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: باید ضمن آمادگی، زمینه‌های بروز بلایا را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر جلوگیری از تخریب بستر رودخانه و ضرورت آزادسازی آن افزود: بسیاری از آبگرفتگی ها به دلیل وجود موانع در بستر رودخانه‌ها است از این رو، دستگاه‌های متولی وظیفه دارند که حریم و بستر رودخانه را صیانت و حفظ کنند..

امام جمعه ساری بر لزوم صیانت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و گفت: باید زمینه‌های آثار سو بلایای طبیعی را کاهش دهیم و تجهیزات لازم را برای روزهای نیاز، تأمین کنیم.

آیت الله لائینی نبود بالگرد و پایگاه امداد هوایی برای اطفای حریق جنگل‌ها را از جمله دغدغه‌ها ذکر کرد و خواستار تأمین تجهیزات لازم برای مبارزه با حریق شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مشکلات فراروی معلولان و سالمندان از مسئولان خواست تا مشکلات این قشر را در زمینه مسکن و مناسب سازی معلولان پیگیری کنند.

امام جمعه ساری به نقش مهم استاندارد اشاره کرد و گفت: وجود محصولات کم کیفیت ناشی از قصور استاندارد است و نباید محصولات تولید داخلی نسبت به محصولات مشابه خارجی کم کیفیت باشد.

وی روز و هفته ملی کودک و نوجوان را گرامی داشت و گفت: همه برنامه‌ها در ذهن کودک آثار تربیتی دارد و برای کودکان و نوجوانان باید برنامه ریزی درست داشته باشیم.

آیت الله لائینی با اشاره به رهابودن مهدکودک‌ها، نظارت براین مراکز را الزامی دانست و گفت: در برخی مهدها، آموزش‌هایی به فرزندان داده می‌شود که با فرهنگ اسلامی سازوگاری ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران موفقیت و درخشش کشتی گیران و آزادکاران استان را در مسابقات بین المللی نروژ را تبریک و گفت: مازندران در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش سرآمد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها