مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن 77 نفر از هموطنان طی تابستان امسال در سواحل استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد 69 نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند ، افزود : 69 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند.

 

وی افزود: در اين مدت شهرستان‌هاي محمودآباد با 20، بابلسر، نوشهر و چالوس هر کدام با 11 مورد بيشترين و شهرستان بهشهر با یک فوتی مرگ ناشي از غرق شدگي را داشتند.

 

عباسی گفت: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیر ماه با 32 ، خرداد با 18، شهریور با 15 و خرداد با 12 مورد به ثبت رسید. بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند.

 

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 24 مورد و کمتربن آنها بالای 61 سال با 3 مورد غرقی گزارش شده است.

 

عباسی در خصوص افزایش آمار غرق شدگان گفت: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند و بیشتر اين افراد با وجود توصيه ها و هشدارهاي مكرر، محدوده هاي ايمن سازي نشده و خارج از طرح را براي شنا انتخاب كرده بودند ،به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها