یک لازانیا آسان پز

طرز تهیه لازانیا بدون فر

توی این دستور لازانیا بدون فر شما می تونین هر مواد اولیه ای که دوست دارین رو اضافه کنین. می تونین مقدار مواد اولیه رو هم کم یا زیاد کنین. کاملا انتخاب با خودتونه. اگه دوست دارین گوشت چرخ کرده یا مرغ بریزین اگه هم دوست ندارین فقط با سس ماکارونی اون رو تهیه کنین.
کد خبر: ۱۲۸۱۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ، لازانیا بدون فر یکی از خوشمزه ترین غذاهاست که کوچیک و بزرگ عاشقش هستن. امروز می خوایم یه نوع لازانیای خوشمزه و آسون رو آموزش بدیم. 

طرز تهیه لازانیا بدون فر

مواد لازم لازانیا بدون فر

لازانیا 500 گرم
سس ماکارونی 700 گرم
آب 1 و 1/2 پیمانه
نمک 1/2 قاشق چایخوری
پنیر موزارلا 230 گرم
پنیر پارمزان 140 گرم

 

طرز تهیه لازانیا بدون فر

  1. یک قابلمه بزرگ بردارید و آن را روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار دهید. سس ماکارونی را آماده کنید. می توانید آن را مثل طرز تهیه سس گوجه در خانه تهیه کنید یا به صورت آماده بخرید. نیمی از سس ماکارونی را با گوشتی که از قبل پخته اید یا سبزیجات در قابلمه بریزید. یک و یک چهارم پیمانه آب را به آن اضافه کنید
  2. . اگر دوست دارید طعم لازانیای شما تند و ادویه دار باشد؛ پودر فلفل قرمز، سیر و نمک را روی مواد بریزید. در صورت تمایل می توانید پیاز خرد شده و فلفل تازه هم اضافه کنید.
  3. هر ورق لازانیا را به چهار قسمت تقسیم و خرد کنید. سپس روی سس را با یک لایه لازانیای خرد شده بپوشانید.
  4. حالا یک چهارم پیمانه آب را در شیشه سس بریزید و خوب تکان دهید. این کار باعث می شود همه ی سس مصرف شده و چیزی از آن هدر نرود. سس ماکارونی را روی لازانیاهای خرد شده بریزید به طوری که تمام سطحش را بپوشاند.
  5. حالا به آرامی محتویات قابلمه را به هم بزنید. سپس درب قابلمه را روی آن بگذارید تا لازانیا بدون فر شما به خوبی بپزد.
  6. اجازه دهید مخلوط لازانیای شما به جوش بیاید. سپس حرارت اجاق گاز را روی درجه کم قرار دهید. این غذا باید با درب بسته قابلمه به مدت 20 دقیقه بپزد.
  7. دوباره مخلوط درون قابلمه را هم بزنید تا مطمئن شوید لازانیاها بهم نچسبیده باشند. هم چنین دقت کنید که سس غلیظ شده و آب بخار شود اما خیلی خشک نشده باشد.
  8. وقتی لازانیاها کمی پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید. پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را در صورت نیاز رنده کنید.
  9. نصف پنیر موزارلا و نصف پنیر پارمزان را در تابه بریزید و به آرامی هم بزنید تا با لازانیا مخلوط شود. پنیر باقیمانده را روی لازانیا بدون فر بگذارید و درب تابه را ببندید تا به مدت 5 دقیقه پنیر ها ذوب شوند. حالا لازانیای خانگی شما آماده است. نوش جان.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها