رشته پلو را به شکل های مختلف و با مواد متنوعی میتوان تزیین کرد. مخلوط پیاز داغ، زرشک و خلال پسته قطعاً حرف نداشت. هم رنگ و آب قشنگی به غذا داد و هم طعمی عالی به رشته پلو و مرغ برشته اضافه کرد.
کد خبر: ۱۲۸۱۳۴۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ،رشته پلو از غذاهای سنتی ایرانی است که گاهی با گوشت، کوفته قلقلی یا با مرغ سرو میشود و گاهی هم با کمی خلاقیت! رشته پلو با ته دیگ مرغ هم  یکی از این ایده های خلاقانه است  که به همت دوست و همکار عزیزمان در ایران کوک تهیه شد و روز خوشی را برای همه ما رقم زد.

طرز تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ

مواد لازم رشته پلو با ته دیگ مرغ

برنج 4 پیمانه
رشته پلویی 1 بسته 400 گرمی
فیله مرغ 6 عدد
روغن به مقدار کافی
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 1/4 پیمانه
پیاز، زرشک و خلال پسته برای تزیین

 

طرز تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ

  1. قبل از هر چیز برنج را به مدت نیم ساعت بخیسانید. در قابلمه مورد نظر آب و کمی نمک بریزید و بگذارید بجوشد. برنج خیس خورده را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید 5 دقیقه در آب در حال جوش باقی بماند. سپس رشته پلویی را به برنج اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که رشته نرم شد، برنج را آبکش کنید.
  2. ته قابلمه به مقدار کافی آب و روغن بریزید. فیله های مرغ را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید. میتوانید با کمی خم کردن، آنها را به شکل بته جقه در بیاورید. زعفران دم کرده را طوری روی مرغ ها بریزید که دو طرفشان طلایی رنگ شود.
  3. حال برنج و رشته را روی فیله ها بریزید و بگذارید دم بکشد. شعله گاز را کم کنید و اجازه بدهید به مدت 40 دقیقه روی حرارت باقی بماند. چند دقیقه صبر کنید قابلمه خنک شود سپس محتویات قابلمه را در دیس مورد نظر برگردانید.
  4. پیاز را با کمی زردچوبه روی شعله ملایم تفت بدهید. وقتی شروع به طلایی شدن کرد، زرشک و خلال پسته را به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. از این مخلوط برای تزیین رشته پلو با ته دیگ مرغ استفاده کنید.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها