کد خبر: ۱۲۸۰۷۸۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ،برای تهیه یک مرغ خوشمزه باید نکات تهیه آن و “اشتباهات رایج پخت مرغ” که اکثرا تعدادی از آن را مرتکب می شویم را بدانیم و از آن اشتباه ها دوری کنیم.

اشتباهات رایج پخت مرغ خانگی که اکثرا نمیدانندم

اشتباهات تهیه مرغ خانگی :

  1. جدا کردن استخوان مرغ از گوشت آن کار اشتباهی است چون در هنگام پخت مرغ استخوان های مرغ مزه بهتری را به گوشت منتقل می کنند.
  2. استفاده کردن از مرغ منجمد باعث می شود آب آن خشک شود وبافت آن در زمان پخت نرم نشود.پس از گوشت تازه استفاده کنید.
  3. اگر می خواهید مرغ را سرخ یا سوخاری کنید به هیچ عنوان پوست آن را جدا نکنید.چون وجود پوست مرغ باعث حفظ رطوبت و چربی مرغ می شود.
  4. مزه دار نکردن مرغ کار اشتباهی است و باید قبل از پخت مرغ آن را مزه دار کنید(بهتر است در محلول آب نمک و گیاهان معطر مزه دار شود)
  5. استفاده از مرغی که دمای آن کمتر از دمای محیط است باعث می شود گوشت نامنظم بپزد و شما باید قبل از استفاده از مرغ سرد، آن را به دمای محیط برسانید.
  6. گرم نکردن تابه به اندازه مناسب قبل از پخت مرغ، مزه مرغ را خراب می کند.باید به خوبی تابه گرم شود و سپس به آن روغن اضافه کنید و بعد گوشت مرغ را در آن سرخ کنید.
  7. اگر مرغ را در فر می پزید حتما از فویل استفاده کنید تا مرغ آبدار و خوشمزه شود.اگر قصد دارید مرغ را کامل بپزید حتما درون آن را با گیاهان معطر و برش های لیمو و پیاز پر کنید.
  8. وقتی مرغ را درون تابه می پزید نباید خیلی سریع و پشت سر هم مرغ را برگردانید و باید اجازه دهید یک طرف آن به خوبی بپزد و سپس برگردانید.
  9. اگر سینه مرغ را با چاقو برش نزنید موقع طبخ به مشکل میخورید چون ضخامت آن یکدست نیست و به خوبی و کامل نمی پزد.
  10. اشتباه دیگر این است که بعد از پخت مرغ به آن استراحت نمی دهید تا گوشت مرغ آب خود را به تمام قسمت های خود پخش کند.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها