با استفاده از پیاز دوست داشتنی می تونید خوراکی های دیگه ای مثل پیاز سوخاری یا حتی کوکوی پیاز درست کنید، اما خوبی پیاز کارامل شده اینه که توی غذاهای دیگه استفاده میشه و طعم اونها رو به بهترین شکل تغییر میده.
کد خبر: ۱۲۸۰۷۶۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ، پیاز کاراملی را می تونید با هر نوع پیازی درست کنید، اما پیاز های زرد و سفید بهتر از پیاز بنفش کاراملی می شوند. پیاز بنفش به خاطر رنگ زیباش برای توی سالاد بهتره، ولی این حرف به این معنی نیست که نتونید از پیاز بنفش برای تهیه پیاز کاراملی استفاده کنید.

طرز تهیه پیاز کاراملی

مواد لازم پیاز کاراملی

پیاز بزرگ زرد 2 تا 4 عدد
کره بدون نمک 2 قاشق غذاخوری
آب مرغ 1/4 پیمانه
نمک 1/2 قاشق چایخوری
جوش شیرین 1/8 قاشق چایخوری (اختیاری)
آب 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)

 

طرز تهیه پیاز کاراملی 

  1.  برای کارامل کردن پیازها ابتدا باید ریشه و سر آن ها را جدا کرده و پوست آن ها را بگیرید. سپس پیازها را از قسمت ریشه به ساقه نصف کنید. سطح صاف پیازها را روی تخته کار گذاشته و به صورت خلالی خرد کنید.
  2.  کره بدون نمک، روغن و یا مخلوط هر دو را داخل تابه ریخته و بگذارید روی شعله ملایم گرم شود. سپس همه پیازهای خرد شده را به ظرف اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا به روغن آغشته شوند.
  3.  هر 5 دقیقه یک بار پیازها را هم زده و مایع چسبنده کف تابه را با یک قاشق چوبی جدا و به پیازها اضافه کنید. از رنگ و بوی پیازها می توانید بفهمید که پیازها کاراملی شده اند یا خیر. اگر در اوایل پخت متوجه شدید که بعضی از پیازها قهوه ای شده اند حرارت را کم کنید.
  4. بعد از گذشت 30 دقیقه پیازها طلایی می شوند اما هنوز برای خاموش کردن حرارت زود است. 10 دقیقه دیگر صبر کنید تا پیازها کاراملی تر شوند.
  5.  پس از گذشت 40 دقیقه تقریبا پیازها آماده هستند. در این هنگام، آب مرغ را به پیازها اضافه کنید و وقتی شروع به قل زدن کرد، کاملا هم بزنید. محتویات ته ظرف را کاملا جدا و به پیازها اضافه کنید. در نهایت پیازها را با نمک مزه دار کنید.
  6. در صورت تمایل می توانید جوش شیرین را در یک قاشق غذاخوری آب حل کرده و داخل تابه بریزید و 30 ثانیه صبر کنید تا آب آن کاملا تبخیر شود. پیاز کاراملی آماده است، حرارت را خاموش کنید.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها