کوکی میوه ای بسیار خوشمزه است

طرز تهیه کوکی میوه ای

خمیر کوکی میوه ای را می‌توان تا ۶ ماه فریز کرد. به این ترتیب می‌توانید وقتی به تعداد کافی کوکی درست کردید اضافی خمیر را فریز کنید و بعداً از آن استفاده کنید چون کوکی داغ تازه همیشه طعم بهتری دارد.
کد خبر: ۱۲۷۹۹۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ، کوکی میوه ای را می‌توان با انواع میوه‌های خشک شده از قبیل انجیر، زردآلو، توت، کشمش و خرما تهیه کرد. در ضمن در تهیه کوکی میوه‌ای از مغز گردو و بادام هم استفاده می‌شود که در کنار میوه‌های خشک طعمی دلپذیر ایجاد می‌کند

طرز تهیه کوکی میوه ای

مواد لازم کوکی میوه ای

آرد سفید 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1قاشق چای خوری
شکر 1/2 پیمانه
نمک 1/4 قاشق چایخوری
کره 110 گرم
خلال پوست پرتقال 1 قاشق چایخوری
آب پرتقال 1 قاشق غذاخوری
انجیر خشک وبرگه زردآلوی خرد شده 1/4 پیمانه
بادام و گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

                     طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

 

طرز تهیه کوکی میوه ای

  1. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. روی دو سینی فر کاغذ روغنی بکشید. میوه‌های خشک (زردآلو، انجیر، کشمش و خرما) و مغزها (گردو و بادام) را به صورت قطعات خیلی کوچک خرد کنید.
  2. مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را داخل غذاساز بریزید و و با هم مخلوط کنید. کره را همان طور که سرد است تکه تکه کنید و داخل غذاساز بریزید. پالس بزنید تا مخلوط گلوله گلوله شود. سپس میوه‌های خشک، خلال پوست پرتقال، مغزها و آب پرتقال را نیز اضافه و مواد را خوب میکس کنید.
  3. خمیر را به یک سطح آردپاشی شده منتقل کنید و کمی ورز بدهید. سپس آن را به شکل لوله‌ای در بیاورید و داخل سلفون بپیچید. ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود
  4. بعد از این مدت خمیر را به ضخامت ۵۶ میلی‌متر برش بزنید. کوکی‌ها را داخل سینی‌های فر بچینید و ۱۴۱۶ دقیقه در فر گرم شده بپزید تا لبه‌هایشان قهوه‌ای رنگ شود. بگذارید کوکی میوه‌ای قبل از سرو کمی خنک شود. این کوکی‌ها را می‌توانید تا ۴۵ روز در ظرف در بسته نگهداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها