قهوه لاته بسیار خوشمزه است

طرز تهیه قهوه لاته

توی این دستور ما مقدار مواد اولیه رو تعیین نکردیم چون بستگی به خودتون داره. اما توصیه میشه مقدار شیری که آماده می کنین، دو برابر مقدار اسپرسو باشه. ولی این که چه قدر از شیر رو به قهوه اضافه می کنین به ذائقه خودتون وابسته هست.
کد خبر: ۱۲۷۹۳۲۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ، مواد تشکیل دهنده قهوه لاته ؛ قهوه اسپرسوی دم کرده، شیر و طعم دهنده های دلخواه هست. توی این روشی که در ادامه با هم انجامش میدیم، شما نیازی به وسیله خاصی ندارین. در واقع این روش مخصوص کساییه که دوست دارن خودشون توی خونه قهوه رو تهیه کنن، اما وسایل حرفه ای در دسترسشون نیست.

طرز تهیه قهوه لاته

مواد لازم قهوه لاته

اسپرسو 1/3 پیمانه
شیر بدون چربی یا 2 درصد به مقدار لازم
پودر کاکائو برای تزیین

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار خانگی راحت و آسان به همراه آموزش تصویری

 

طرز تهیه قهوه لاته

۱.قهوه اسپرسو یا قهوه دم کرده و غلیظ را آماده کنید. برای این مرحله می توانید از دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید. ترجیحا قهوه نباید خیلی رقیق باشد. میزان اسپرسو می تواند یک سوم پیمانه باشد. اما باز هم به خودتان بستگی دارد.شیر را در یک پارچ یا لیوان در دار بریزید.

۲.نیمی از لیوان را با شیر پر کنید. درب لیوان را بگذارید و آن را با بیشترین شدتی که می توانید تکان دهید. شیر باید کف دار شده و حجم آن دو برابر شود. این کار را برای 30 تا 60 ثانیه ادامه دهید.درب ظرف را بردارید. ظرف شیر را در مایکرویو به مدت سی ثانیه و بدون در قرار دهید. حرارت مایکروویو کمک می کند کف تا بالای شیر بیاید و ثابت بماند.

۳.در این مرحله از تهیه قهوه لاته باید اسپرسو یا قهوه ای که آماده کرده اید را در فنجان مورد نظرتان بریزید. بهتر است فنجانی که انتخاب می کنید بزرگ و با دهانه پهن باشد.

۴.یک قاشق بزرگ بردارید. شیری که در مایکروویو گرم کرده اید را در قهوه بریزید. مقدار شیری که اضافه می کنید به خودتان بستگی دارد. از یک قاشق بزرگ استفاده کنید تا از وارد شدن فوم روی شیر به قهوه جلوگیری کنید.

۵.حالا به کمک قاشق هر چه قدر دوست دارید از فوم روی قهوه خود قرار دهید.

۶.با قاشق دوم فوم را از روی قاشق اول خالی کرده و به روی قهوه لاته منتقل کنید. این کار را تا حدی که ترجیح می دهید ادامه دهید.

۷.اگر تمایل دارید می توانید برای تزیین لاته مقداری پودر کاکائو یا پودر جوز هندی روی فوم بپاشید. نوش جان.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها