اگر از رژیم کتو پیروی میکنید این ژله ماستی را با پودر ژله بدون قند تهیه کنید

طرز تهیه ژله ماست

اگه میخواین دسر کم چرب تری داشته باشید، حتی میتونید خامه رو حذف کنید و به جای اون هم ماست ساده استفاده کنید. این طوری به جای بافت همیشگی ژله، دسرتون کمی شبیه به سوفله میشه.
کد خبر: ۱۲۷۹۲۳۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،ساده ترین دسری که همه درست کردنش رو بلد هستن ژله است. اما همین ژله معمولی رو میشه با کمی ماست و خامه تبدیل به یه دسر هیجان انگیز کرد. دسری که همه فکر میکنن خیلی خفنه و کلی وقت روش گذاشتین ولی در واقع خیلی هم راحت تهیه شده. 

طرز تهیه ژله ماست

مواد لازم ژله ماست

پودر ژله با طعم دلخواه 1 بسته
آب جوش 1 پیمانه
ماست 1/2 پیمانه
خامه 1/2 پیمانه
خامه و میوه برای تزئین به دلخواه

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار خانگی راحت و آسان به همراه آموزش تصویری

 

طرز تهیه ژله ماست

  1. محتوای بسته پودر ژله را در یک کاسه متوسط خالی کنید. آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا پودر ژله در آن حل شود. حال مخلوط را به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا تقریباً به دمای اتاق برسد. سعی نکنید با گذاشتن مایع در یخچال سرعت کار را بالا ببرید چون ممکن است ژله بسته شود.
  2. در مدتی که مایع ژله خنک میشود، خامه و ماست را بیرون از یخچال بگذارید تا هم دما با محیط شوند. هم دما شدن همه مواد از دلمه بستن مواد جلوگیری میکند. وقتی محلول ژله دیگر داغ نبود، ماست و خامه را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.
  3. حال مواد ژله ماست را داخل چهار ظرف بستنی خوری یا در یک ظرف متوسط بریزید. آن را 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا بسته شود.
  4.  
  5. این مرحله اختیاری است. میتوانید ژله ماست را با کمی خامه، تمشک یا توت فرنگی و برگ نعنای تازه تزئین کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها