کد خبر: ۱۲۷۹۲۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،میخواهیمم یه خورش خوشمزه و سالم رو بهتون معرفی کنیم که با قارچ و مرغ تهیه میشه. این خورش جذاب با عطر لیمو و زعفرون رو میتونید با پلو میل کنید یا حتی به صورت خوراک با نون.

طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ

مواد لازم خورشت قارچ و مرغ

سینه مرغ 3 عدد 
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
قارچ 200 گرم 
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
آرد 1 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
آبلیمو 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورشت قاچ و مرغ

  1. داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه روغن داغ شد قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها کمی نرم شوند و آبشان بخار شود (فقط باید کمی تفت دهید و سرخ نکنید).
  2. پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس سینه های مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند. پس از اینکه رنگ مرغ ها تغییر کرد 1 لیوان آب، نمک و فلفل اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا سینه‌های مرغ با حرارت ملایم به مدت 30 – 40 دقیقه بپزند و نرم شوند.
  3. پس از اینکه آب قابلمه نصف شد و سینه های مرغ نرم شدند قارچ سرخ شده، زعفران دم کرده و آبلیمو را اضافه و مخلوط کنید. 10 دقیقه اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بجوشند.
  4. زرده تخم مرغ را بزنید و پس از 10 دقیقه به خورشت اضافه و خوب مخلوط کنید. 15 دقیقه دیگر بگذارید با حرارت ملایم خورش بجوشد و جا بیفتد. سپس در ظرف بکشید و بهمراه نان یا برنج سرو کنید.
     
     
     

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها