کوکو گردو را معمولا به همراه فسجان و برنج سرو می کنند

طرز تهیه کوکو گردو

انواع کوکو و کتلت از غذاهای ساده ای هستن که در مدت زمان بسیار کم آماده میشن. تنوع این غذاهای ساده انقدر زیاده که بعضی وقت ها انتخاب رو سخت می کنه. از کوکوهای ساده و همه پسند مثل انواع کوکو سیب زمینی تا کوکوهایی که شاید خیلی ها اون رو امتحان نکردیم، مثل کوکو باقالی.
کد خبر: ۱۲۷۹۲۲۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل زا ایران کوک ،کوکو گردو یکی دیگه از کوکوهای مقوی و ساده ی شمال کشور ماست که میشه به روش های مختلف اون رو درست کرد. از اون جا که درست کردن کوکو تا حدودی سلیقه ایه، شما می تونید کوکو گردو رو هم به شیوه‌ های مختلف تهیه کنید.

طرز تهیه کوکو گردو

مواد لازم کوکو گردو

گردوی آسیاب شده 90 گرم
سبزیجات (نعنا، گشنیز، جعفری، چوچاق، شوید و کمی برگ سیر) از هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
پیاز رنده شده و آب گرفته 1 عدد کوچک
تخم مرغ 3 عدد
زردچوبه ،نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه کوکو گردو

  1.  گردوها را با دستگاه آسیاب کن، مخلوط کن و یا چرخ گوشت آسیاب کنید.
  2.  گردوهای آسیاب شده را به همراه تخم مرغ، سبزیجات معطر شمالی، پیاز رنده شده، زردچوبه و نمک و فلفل داخل کاسه ای بزرگ بریزید و و خوب با هم مخلوط کنید. برای این کار می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید تا مواد کاملا یکدست شوند.
  3.  داخل تابه مقداری روغن بریزید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا روغن کاملا داغ شود.
  4.  مایه ی کوکو گردو را داخل روغن داغ بریزید و آن را به طور یکنواخت در تمام سطح تابه پخش کنید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید یک طرف کوکو گردو کاملا سرخ و مغز پخت شود.
  5.  پس از آن که یک طرف کوکو گردو سرخ شد، آن را به شکل دلخواه (معمولا مثلثی) برش بزنید. سپس هر برش را برگردانید تا طرف دیگر کوکو گردو نیز سرخ شود. مجددا درب تابه را بگذارید.
  6.  زمانی که دو طرف کوکو گردو طلایی رنگ شد، آماده است.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها