رسیدگی به پرونده یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین به اتهام نقص عضو مامور پلیس، در دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۸۰۸۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، رسیدگی به پرونده نقص عضو مامور پلیس از سال 97 در پی اعلام شکایت او بابت عارضه قطع نخاع در دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

در این پرونده که از سال 79 در پی درگیری منجر به شهادت یکی از ماموران پلیس در جریان است، افسر پلیس که شب حادثه سر اکیپ عملیات بود، بر اثر تیراندازی ماموران قطع نخاع شد.

شاکی پرونده روز گذشته در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد اما جلسه رسیدگی به دلیل حاضر نبودن متهم تجدید شد.

در این جلسه مامور پلیس در طرح شکایت خود،ماجرای این درگیری را اینطور توضیح داد: «اواسط سال 79 در حال گشت زنی در محله جنت آباد بودیم که خبر رسید یک خودروی پاترول مشکوک در حال تردد در حوزه استحفاظی ماست.

چند دقیقه بعد خودرو را شناسایی کردیم که در آن دو مرد و دو زن و چند کودک نشسته بودند اما به محض این‌که فرمان ایست دادیم، شروع به تیراندازی کردند و درگیری مسلحانه آغاز شد.

در آن درگیری یکی از همکاران ما به شهادت رسید و راننده خودرو پاترول هم تیر خورد اما فرار کردند.من هم به دلیل اصابت گلوله مجروح شدم و دو ماه در کما بودم که بعد از آن به دلیل آسیب نخاعی دچار فلج شدم و الان20 سال است توان حرکتی ندارم.»

شاکی در ادامه گفت:«مدتی بعد از حادثه متوجه شدم متهمان تحت تعقیب ماموران حفاظت اطلاعات قرار گرفتند.آنها دو برادر بودند که یکی از آنها در درگیری مسلحانه با ماموران پلیس در آبادان دستگیر شد.اما برادر دیگر همان شب حادثه تیر خورده و جان باخته بود. از آنها مقادیری زیادی بیسیم و نارنجک و کلت کمری کشف شد که متهم پرونده در دادگاه اعتراف کرد در پادگان اشرف عراق برای عملیات خرابکاری و بمب گذاری دوره دیده بودند.»

در ادامه مشخص شد، عامل شهادت همان برادر متهم بود که در شب حادثه در درگیری محله جنت آباد مجروح و کشته شده است.

متهم بعد از محاکمه به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد اما با عفو رهبری حکم او به حبس ابد کاهش پیدا کرد.

مامور آسیب دیده زمانی که متوجه شد متهم پرونده اش از اعدام خلاصی یافته بار دیگر پرونده شکایتش را به جریان انداخت. با تجدید جلسه، محاکمه متهم به‌زودی انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها