صدها فعال اسرائیلی در اعتراض به شهادت جوان معلول ذهنی فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات کردند.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۹۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حدود ۳۰۰ فعال چپگرای اسرائیلی در اعتراض به شهادت "ایاد الحلاق"، جوان معلول فلسطینی در میدان "هامشبیر" قدس اشغالی تظاهرات کردند و در پایان در مقابل مقر پلیس رژیم صهیونیستی در این منطقه تجمع کردند.
طبق این گزارش، معترضان شعارهایی را علیه "خشونت پلیس" این رژیم سر دادند.
 
هاآرتص در ادامه گزارش داد، معترضان با سر دادن شعار هایی شهادت ایاد الحلاق را محکوم کردند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها عبارت‌های "زندگی فلسطینی‌ها مهم است"، "فلسطینی بودن جرم نیست" و "عدالت برای ایاد" نوشته شده بود.
 
صبح شنبه، شبکه کان اسرائیل اعلام کرد که عناصر گارد مرزی این رژیم در نزدیکی "باب الدسباط" در قدس اشغالی به سمت یک جوان فلسطینی به زعم اینکه وی مسلح است، شلیک کردند اما پس از به شهادت رسیدن این جوان مشخص شد که وی از افراد کم‌توان ذهنی است و مسلح نبوده است.
 
واکنش «صائب عریقات» به شهادت معلول فلسطینی
 
دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در پی به شهادت رسیدن ایاد الحلاق، معلول فلسطینی گفت: جامعه جهانی باید رژیم اشغالگر را فورا بازخواست کند و دست از برخورد با این رژیم به عنوان نهادی بالاتر از قانون بردارد.
وی همچنین از دیوان بین‌المللی کیفری خواست پیش از آنکه فلسطین در جنایاتی بی‌حد و حصر غرق شود، تحقیقی جنایی درباره جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها