جنگنده‌های ائتلاف سعودی در کنار نقض گسترده توافق الحدیده،۱۶ بار نیز مناطق دیگر یمن را بمباران کردند.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۴۳

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منابع یمنی همچنان از نقض گسترده آتش‌بس در مناطق مختلف این کشور از سوی ائتلاف سعودی خبر می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری سبأ، مناطق مختلفی در استان الحدیده واقع در غرب یمن در ۲۴ ساعت گذشته شاهد حملات عناصر وابسته به ائتلاف سعودی بود. همزمان جنگنده‌های این ائتلاف نیز ۱۶ مرتبه استان‌های صعده و حجه در خاک یمن و استان «جیزان» در خاک عربستان را بمباران کردند.

یک منبع نظامی در ذکر جزئیات این موارد گفت که در استان الحدیده، پهپادهای جاسوسی ۶۲ بار بر فراز این استان به پرواز در آمده‌اند که مصداق نقض توافق استکهلم سوئد (امضاء در آذر ۱۳۹۷) در خصوص الحدیده است. توپخانه عناصر وابسته به ائتلاف سعودی نیز ۱۱ بار اقدام به شلیک گلوله کرده است.

در نتیجه این حملات خانه یک فرد روستایی در منطقه «الدریهمی» آتش گرفت و در شهر «۷ یولیو» موجب وارد آمدن خسارات به دارایی اهالی شد.

به گفته این منبع نظامی، جنگنده‌های ارتش سعودی نیز پنج مرتبه منطقه «الفرع» و شش مرتبه نیز منطقه «الظاهر» در استان صعده را بمباران کردند. همزمان توپخانه سعودی نیز اقدام به گلوله‌باران مناطق مرزی در شهرستان «منبه» در این استان کرد.

بنابر این گزارش، جنگنده‌های سعودی دو مرتبه نیز منطقه «الطینه» در استان حجه و سه بار هم منطقه «وادی جاره» در استان جیزان که جزئی از خاک عربستان محسوب می‌شود را بمباران کردند.

این میزان حملات در حالی است که ریاض مدعی اجرای آتش‌بس در یمن است. دولت سعودی دو هفته مانده به ماه رمضان اعلام کرد که به طور یکجانبه حملات هوایی را در یمن متوقف می‌کند؛ هرچند در تمامی این مدت گزارش‌های متعددی از نقض روزانه آن وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها