طرح همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی دو دهه است که در منطقه مطرح است؛ اما غرب راه حل مسالمت آمیز را نمی­پذیرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۴۱
حسین رویوران کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جام جم آنلاین، با اشاره به صحبت­های رهبر انقلاب در روز قدس گفت: راه حلی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، یعنی بحث همه پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی، دو دهه است که مطرح است ولی غرب و سازمانهای بین­المللی واقعیت وجود اسرائیل را پذیرفته ­اند. و در نهایت زمانی که غرب راه حل مسالمت ­آمیز برای حل بحران را نمی­پذیرد، به طور طبیعی مقاومت جایگزین آن می­شود و آنچه که جریان دارد مقاومت در فلسطین و لبنان است.

رویوران با بیان این که یکی از بهانه های غربی ها  این است که اسرائیل یک واقعیت است و باید واقعیت­ها را قبول کرد، افزود: اسرائیل فقط 72 سال است که در منطقه حضور دارد اما مردم منطقه این واقعیت را  قبول نکرده ­اند. طبق اشاره و قیاس مقام معظم رهبری، کرونا یک واقعیت است؛ آیا باید آن را بپذیریم یا باید با آن مبارزه کنیم؟ مگر می­شود تعدادی مهاجر از غرب بیایند و یک سرزمین را غصب کنند و مردم آن سرزمین سکوت کرده و آن را  بپذیرند؟ این با هیچ عقل سلیمی قابل قبول نیست وباید با آن مبارزه کرد.

وی با تاکید بر این که آنچه که امروزه تحت عنوان مقاومت جود دارد، به ظلمی که اتفاق افتاده برمی­گردد و این ظلم باید پایان پیدا کند، اضافه کرد: یک ملتی 72 سال است آواره شده و تحت ستم و اشغال قرار گرفته است؛ این وضعیت خیلی قابل دوام نمی­تواند باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها