معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه کرانه باختری در آستانه شعله ور شدن قرار دارد، اعلام کرد: سردار قاآنی ادامه دهنده راه شهید قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۱۸

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس به شبکه المیادین گفت: موضوع کرانه باختری در حال حاضر داغ‌ترین سوژه در منطقه است. سیاست ما احیای مقاومت و مواضع مردمی مخالفت با اشغالگری در کرانه باختری است. ما همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا موضع واقعی و قطعی برای ممانعت از الحاق کرانه باختری شکل بگیرد.

وی افزود: دنیا در توقف جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین ناتوان است و برخی علیه ما توطئه می‌کنند. بازگشت مقاومت به کرانه باختری بسیار ممکن و به واقعیت خیلی نزدیک‌تر از تصور مردم است.

العاروری تاکید کرد: ملت ما توان انتفاضه جدید را دارد. ما در آستانه مرحله شعله‌ور شدن انتفاضه جدید هستیم. اگر در راستای پیاده کردن طرح الحاق بخشی از کرانه باختری حرکت کنند ما شاهد انتفاضه‌ای در آینده نزدیک خواهیم بود که این واقعیت را تغییر می‌دهد.

وی گفت: موضع ما از ابتدا در مخالفت با معاهده اسلو بود زیرا ورود زیر سقف اشغالگران خواسته‌ها را برآورده نمی‌سازد. ما از تصمیم لغو توافقات با رژیم اشغالگر و توقف هماهنگی امنیتی استقبال می‌کنیم، اما این قضیه باید اجرایی شود. همه ما ملتی واحد هستیم و مسئله ما هم یکی است که همانا خلاصی از رژیم اشغالگر صهیونیستی است

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: حماس از توقف تعامل با اشغالگران استقبال می‌کند و ما طرف دیگر را مسئول تبعات این تصمیم (الحاق کرانه باختری) می‌دانیم. قدس قلب موضوع فلسطین است و تغییر چهره و ماهیت قدس ممکن نیست. همه تلاش‌ها برای یهودی سازی شهر قدس به شکست منجر خواهد شد، زیرا قدس خط قرمزی است که رژیم اشغالگر و تلاش‌ها برای یهودی سازی آن را نابود خواهد کرد.

العاروری تاکید کرد: قدس کل امت اسلامی را به فلسطین و آرمان آن گره می‌زند. گرامیداشت روز قدس محدود به ایران نیست؛ بلکه سال به سال نزد عموم مسلمانان دنیا گسترش پیدا می‌کند. موضع تهران ثابت است و ما جز موضع واحد که اسرائیل غده سرطانی است که باید از شرش خلاص شد، نمی‌شنویم. موضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین ثابت و اصولی است و ما به آن اعتماد داریم.

وی گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی هیچ چیزی را در خصوص مقاومت و حمایت از آن رد نمی‌کرد. او مردی صادق و جسور و حامی مقاومت در هر آنچه که طلب می‌کرد، بود. شهید سلیمانی در اتاق عملیات گروههای مقاومت در دمشق هنگام جنگ علیه غزه در سال ۲۰۰۸ حضور داشت. سردار قاآنی ادامه دهنده راه شهید سلیمانی است و ما از حمایت راهبردی از مقاومت فلسطین اطمینان داریم.

العاروری تاکید کرد: اوضاع هم اکنون در کرانه باختری تغییر کرده است و در آستانه شعله‌ور شدن قرار دارد. اشغالگران مسئول محاصره غزه هستند و تحرکات آنها در راستای ایجاد دودستگی میان فلسطینی‌ها و شکاف میان کشورها عربی است. حماس هیچ حقی برای صهیونیست‌ها درباره وجبی از خاک فلسطین به رسمیت نمی‌شناسد، فلسطین حق ماست و راه دستیابی به آن فقط مقاومت است. حماس در خصوص مقاومت هیچ گونه چانه زنی را نمی‌پذیرد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: تل آویو با پرونده اسیران به عنوان جنگ روانی برخورد می‌کند تا به مقاومت فشار وارد کند. حماس آماده مذاکرات غیرمستقیم در زمینه مبادله اسیران است و حرکت اشغالگران کند و صوری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها