در روزهایی که فرصت گذراندن اوقات با خانواده و عزیزان بیش از گذشته است، با برپایی بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده، خانه‌نشینی خود را دلچسب کنید. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های پبشنهادی ما، ریسک است.
در روزهایی که فرصت گذراندن اوقات با خانواده و عزیزان بیش از گذشته است، با برپایی بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده، خانه‌نشینی خود را دلچسب کنید. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های پبشنهادی ما، ریسک است.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۲۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، اگر از مدیریت کردن، چیدمان سیاسی و به کار بردن استراتژی‌ برای رسیدن به هدف لذت می‌برید بازی ریسک حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد. هدف از این بازی، پیاده‌سازی استراتژی، جنگیدن و پیروزی است.

کره زمین؛ قلمرو بازی

بازی ریسک بر روی صفحه‌ای انجام می‌شود که نقشه تمام کشورها و قاره‌های جهان بر روی آن ترسیم شده است. صفحه بازی به شش قاره و ۴۲ قلمرو تقسیم شده است.

علاوه بر مرزهای مشترک بین سرزمین‌ها که مسیرهای حمله یا دفاع را تعیین می‌کنند، تعداد زیادی مسیر ویژه اقیانوسی یا فرامرزی نیز مشخص شده است.

به عنوان مثال، مسیر بین شمال آفریقا و برزیل. اقیانوس‌ها و دریاها بخشی از زمین بازی نیستند.

بازیکنان که تعداد آنها می‌تواند بین دو تا شش نفر باشد، با استفاده از مهره‌های رنگی حضور خود در بازی را مشخص می‌کنند.

آنها سه دسته ارتش دارند که متشکل از ۴۰ پیاده نظام، ۱۲ سواره نظام و ۸ توپخانه جنگی است.

کارت‌هایی با عنوان کارت قلمرو نیز در بازی وجود دارند که داستان بازی را رقم می‌زنند و بین هر یک از بازیکنان به شکل مساوی تقسیم می‌شود. بازی به وسیله تاس انجام می‌شود و خوب و بد آمدن آنها، تاثیر بسیاری بر عملکرد بازیکنان دارد.

شانس یار باشد فاتح جهانید

در بازی ریسک، هر یک از بازیکنان نقش یک فرمانده ارتش را ایفا می‌کنند و مهره‌ها و وسایل بازی حکم ارتش آنها را دارند. فرمانده نیاز به دو فاکتور برای پیروزی دارد، شانس و استراتژی.

در واقع، اینکه یک فرمانده چطور می‌تواند در حالی که باید از قلمرو خود دفاع کند، دست به کشورگشایی و فتح سرزمین‌های دیگر را بزند، علاوه بر استراتژی، به شانس هم بستگی دارد.

شانس را در این بازی، تاس‌ها و کارت‌ها مشخص می‌کنند. هر یک از بازیکنان باید برای حرکت و حمله، تاس بیاندازد و بر اساس آن، بهترین تصمیم را برای ارتش خود بگیرد. ریسک همانطور که از نامش مشخص است، کاملا بر پایه ریسک و شجاعت حرکت می‌کند.

سعی کنید با شکست دادن ارتش مخالفان، سرزمین‌ها را تصرف کنید. اما مراقب باشید: پیروزی در نبردها به برنامه‌ریزی دقیق، تصمیم‌گیری سریع و حرکت جسورانه بستگی دارد. شما باید نیروهای خود را عالمانه حرکت دهید، فقط در زمان مناسب حمله کنید و دفاع خود را در برابر همه دشمنان تقویت کنید.

هر یک از افراد باید بتوانند با حمله به قلمرو دیگر بازیکنان، سعی در بیرون راندن آنها از بازی و گسترش قلمرو خود داشته باشند. در آخر پیروز میدان کسی است که بتواند بر همه ارتش‌ها غلبه کند و فاتح ۴۲ قلمرو شود.

محبوبیت جهانیِ بازی فرانسوی

ریسک در سال ۱۹۵۷ توسط آلبرت لاموریس، فیلمساز فرانسوی اختراع و در آن کشور منتشر شد و زمانی نگذشت که به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رو میزی جهان تبدیل شد.

این محبوبیت باعث شد نسخه‌های مختلفی از این بازی وارد بازار شود. علاوه بر اینکه بسیاری از بازی‌ های طراحی شده پس از ریسک، از آن الگو برداری کرده است.

ریسک در حال حاضر، از نمونه اولیه خود کمی متفاوت شده ولی قاعده بازی تغییر نکرده است. در ایران نیز، این بازی طرفداران بسیاری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها