بیست روز پس از مراسم رونمایی از ۵۶ دستگاه لکوموتیو، واگن باری و مسافری، امروز نیز ۸۸ دستگاه دیگر از این مجموعه وارد شبکه ریلی کشور شد.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم دومین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید امروز «سه شنبه» در ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درحال برگزاری است.

دهم اردیبهشت ماه نیز مراسم اولین مرحله از بهره برداری از ناوگان جدید ریلی برگزار و ۵۶ دستگاه جدید تولید داخل به شبکه ریلی کشور وارد شد.

در این مراسم از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی جدید شامل «لکوموتیو، واگن باری و مسافری» رونمایی شد.

چهار شرکت سازنده داخلی از جمله «مپنا لکوموتیو» و «واگن پارس» به ارزش بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان در ساخت این واگن ها سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده ۱۰۰ درصد این ناوگان ریلی در فروردین امسال در شرکت‌های داخلی تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

بنابر آمار منتشر شده از سوی شرکت راه آهن، در فروردین ماه امسال در مجموع ۵۰ دستگاه واگن باری، ۲ دستگاه واگن مسافری، ۲ دستگاه لکوموتیو در ۴ شرکت داخلی تولید شد و ۲ دستگاه لکوموتیو نیز پس از بازسازی کامل وارد شبکه ریلی کشور شدند.

برنامه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزایش حمل بار و مسافر در شبکه ریلی کشور است، تا نیمه اردیبشهت امسال ۵.۱ میلیون تن بار با شبکه ریلی در کشور جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد در تناژ و ۱۶ درصد در تن کیلومتر افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها