یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که بیماران کوید19 در بخش مراقبت های ویژه با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که نمی توانند به صورت کلامی با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند چرا که وصل شدن دستگاه های تنفسی به او این امکان را سلب می کند اما اکنون یک راه حل برای آن پیدا شده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۰۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، یک برنامه جدید پیشگیرانه باعث می شود تا بیماران مبتلا به کوید19 که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند بتوانند حرف بزنند. این برنامه در واقع یک اپلیکیشن است.

این برنامه که به صورت رایگان در iPad قابل دانلود است  به افراد کمک می کند تا بتوانند حرف بزنند. این افراد به دلیل قرار گرفتن لوله های تنفسی در دهانشان قادر به صحبت کردن نیستند. این اپلیکیشن myICU voice (صدای آی سی یوی من) نامیده می شود و از سوی تیم محققان کمبریج طراحی شده است.

این دستگاه کلام نامفهوم فرد بیمار را شناسایی کرده و با کدنویسی آن را تبدیل به یک پیام صوتی میکند.

یک بیمار کرونایی بعد از اینکه متوجه شد مهلتی برای زنده ماندن او نیست بلافاصله به پزشکان و پرستاران به وسیله این اپلیکیشن که نزدیک او نصب شده بود این پیام را رساند که می خواهد پیش از مرگ پسرش را ببیند. او ساعاتی قبل از مرگ موفق به تماس تصویری با پسرش شد و مدتی بعد جان سپرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها