در ادامه ادعاهای واهی مقامات آمریکایی علیه کشورمان، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۵۷۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نشست غیر رسمی کارشناسان و متخصصان کمیته نظارت بر اجرای قطعنامه  2231 در شورای امنیت  ادعا کرد که ایران ماه گذشته با پرتاب ماهواره این قطعنامه را زیر پا گذاشته است و همچنان به نقض تحریم های تسلیحاتی ادامه می دهد.
به نظر می آید این نشست که به درخواست واشنگتن برگزار شد، گام دیگری در راستای تلاش های آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران باشد.
 
این نشست همچنین ساعاتی پس از دیدار مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و رایزنی های‌شان درباره ایران برگزار شد. پمپئو روز چهارشنبه علاوه بر این در یک تماس تلفنی با وزیر امورخارجه استونی که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، گفت وگو و رایزنی کرد.
 
هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان در بیانیه ای  درباره این نشست تصریح کرد که موضوع پرتاب ماهواره توسط سپاه پاسداران ایران را مطرح کرده و آن را نقض قطعنامه شورای امنیت در تایید توافق هسته ای دانسته است، چراکه این قطعنامه از ایران می‌خواهد هیچ فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک دارای قابلیت حمل سلاح هسته ای انجام ندهد.
 
در ادامه این ادعاهای بی اساس، هیئت نمایندگی آمریکا در بیانیه خود سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی خوانده و مدعی شده است که نقش سپاه در برنامه فضایی ایران، ادعای پوچ این کشور درباره ماهیت صلح آمیز برنامه فضایی اش را به پایان رساند. این برنامه صلح آمیز نیست.
 
نمایندگی آمریکا همچنین در این نشست با تکرار ادعاهای نخ نما و واهی خود مبنی بر ارسال تسلیحات از سوی ایران به یمن، لبنان، سوریه، عراق و بحرین، تهران را به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متهم کرد.
به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که آمریکا خود با خروج یک جانبه از برجام در مه 2018 تعهدات خود ذیل این توافق را نقض کرد و سپس تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.
 
دولت آمریکا در ادامه سیاست های خصمانه خود، این روزها در تلاش است تا با ادعای اینکه هنوز عضوی از قطعنامه 2231 است سایر کشورهای شورای امنیت را ملزم به تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران کند.این محدودیت ها قرار است در مهرماه سال جاری منقضی شود.روسیه و چین تاکنون تاکید کرده اند که موضوع تحریم تسلیحاتی ایران پیش از این حل شده و دلیلی برای تمدید آن وجود ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها