سخنگوی دولت گفت: با همکاری وزارت کشور، سازمان صدا و سیما و وزارت بهداشت تدبیری اندیشیده شده تا با جمعیتی کاملاً محدود در مراکزی محدود مراسم احیاء بصورت پخش زنده برگزار شود.
کد خبر: ۱۲۶۶۳۱۴

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از شبکه خبر، ربیعی در نشست خبری با خبرنگاران با ابراز امیدواری برای غلبه بر بیماری کرونا اظهار داشت: تصمیم دیگری که اتخاذ کردیم این بود که همه مراکز مذهبی، مساجد و هیئت‌ها از یک طرف و از طرف دیگر صنوف و رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت تدریجی بازگشایی شود اگر چه در برخی مناطق سفید هم اکنون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این کار صورت گرفته است.


وی گفت: ما در آستانه شب‌های قدر هستیم و شب‌های قدر شب‌های معمولی که با کوبش عقربه‌های ساعت اندازه گیری شود نیست هم اکنون ما در حساس‌ترین شب‌های قدر قرار داریم که با شرایط خاص کشور بیش از هر زمان دیگری به دعا، توجه به خدا و تضرع در پیشگاه ربوبیت نیاز داریم.

سخنگوی دولت افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه اخیر با ستاد ملی کرونا فرمودند یکی از ضرورت‌های مهم و نیاز‌های اصلی مردم ما روی آوردن به خدا و سپردن قلوب به درگاه الهی است.
 
ربیعی گفت: رهبری معظم به دو نکته مهم در جلسه ستاد ملی کرونا اشاره کردند که یکی از آن‌ها گسترش شبکه‌های بهداشت بود که خوشبختانه این امر در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به سال‌های قبل بسیار گسترش یافته و در جلسه ستاد تاکید شد که گسترش شبکه‌های بهداشت و مقدم کردن پیشگیری و بهداشت به صورت جدی تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: نکته دیگری که معظم له بر آن تاکید داشتند آثار مثبت راز و نیاز معنوی جامعه در مقابله با شرایط سخت کروناست که بدون تردید برگزاری مراسم شب‌های قدر و دعا و نیایش با پروردگار در این شب‌های عزیز در این مبارزه ملی با کرونا مؤثر خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: افزایش معنویت جامعه در اتکا به خداوند متعال به طور حتم در افزایش روحیه همدلی برای مبارزه با کرونا مؤثر خواهد بود و دولت نیز پیش از این به این موضوع دغدغه داشته و برای شب‌های قدر نیز با همکاری وزارت کشور، سازمان صدا و سیما و وزارت بهداشت تدبیری اندیشیده شده تا با جمعیتی کاملاً محدود در مراکزی محدود مراسم احیاء برگزار شود و قادر شویم تا معنویت جمعی را که حاصل از دعاست با پخش زنده این مراسم دریافت کنیم و مردم عزیز بتوانند از برکات این شب‌های عزیز بهره ببرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها