لزوم استفاده از تکنولوژی پیشرفته امروزی در پروژه های ساختمانی هر روز مشهودتر می باشد و استفاده از تجهیزات و نحوه ی ساخت مدرن در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۱۲۶۵۴۱۵

امروزه نمی توان ساختمانی را پیدا کرد که به نوعی از انواع درب اتوماتیک در آن استفاده نشده باشد.

پیشرفت چشمگیر انواع درب اتوماتیک در صنعت ساختمان

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

استفاده از انواع درب اتوماتیک از بهترین پیشنهادها برای هوشمند سازی محیط های تجاری، اداری و مسکونی می باشد. اکثریت مردم در سرتاسر جهان از مزیت های درب های اتوماتیک هر روزه بهره می برند. برای مثال درب شیشه ای اتوماتیک یک انتخاب دقیق و یا یک راه حل مفید برای فضاهای داخلی و یا خارجی یک پروژه ساختمانی می باشد. در اتوماتیک شیشه ای به طرز مشهودی میزان راندمان را افزایش می دهد، باعث افزایش زیبایی و بهداشت محیط می شود (کاهش محسوس بیماری ها از جمله بیماری کرونا به دلیل عدم تماس با دستگیره در)، کنترل میزان نور موجود در محیط، کمک به افرادی که دچار معلولیت می باشند و یا قادر به حرکت کردن نمی باشند از ضروریات محسوب می شود و بسیار کاربردی می باشد، اشغال حداقل فضا برای باز و بسته شدن، کنترل رفت و آمدها و ... نیز از مزایای این درب محسوب می شود.

 درب اتوماتیک شیشه ای برای مراکز تجاری همچون مراکز خرید، ادارات دولتی و خصوصی، فرودگاه ها، هتل ها و غیره بسیار ایده آل هستند. همچنین استفاده از این درب ها باعث حس خوشایند استفاده از تکنولوژی مدن و تکریم ارباب رجوع می گردد.

راهبند اتوماتیک

راهبند ها نیز با رشد چشمگیری تبدیل به یک ابزار برای کنترل ورودی و خروجی پارکینگ های عمومی و خصوصی، عوارضی ها، ورودی به شهرک ها، کارخانه ها، مجتمع ها و ... تبدیل شده اند. راه بندهای اتوماتیک از لحاظ شکل انواع متفاوتی دارند و همچنین از لحاظ کارکرد نیز سیستم کارکرد متفاوتی دارند. برای مثال از راهبند های ستونی در ورودی مراکز نظامی و سفارت خانه ها که امنیت رکن اساسی برای این مکان ها به شمار می رود استفاده می شود.

راهبندهای میله ای دارای یک بدنه و یک بوم متحرک می باشند که متداول ترین گونه است که در بیش تر اماکن از این نوع استفاده می شود.

راه بند ها از لحاظ سیستم کارکرد

تفاوت عمده راهبند الکترومکانیکی و الکتروهیدرولیکی در مکانیزم کارکرد آنها می باشد.

اصول حرکت راه بند مکانیکی به وسیله چرخ دنده ها می باشد در صورتی که راه بند هیدرولیکی سامانه محرکش متشکل از بلوک هیدروپمپ (پمپ روغن) و شیر های هوا است. علت استفاده از مدل الکتروهیدرولیکی در پروژه ها به علت نامحدود بودن میزان تردد در آن ها می باشد.

راهبندهای مکانیک به این گونه عمل می کنند که نیروی خروجی از محور موتور وارد گیربکس یا جعبه دنده راهبند می شود تا از طریق آن نسبت قدرت و سرعت محور متحرک تنظیم شود. شفت یا محور متحرک وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. مرکز دوران میله راه بند دارای محل اتصال بوده که بر روی شفت خروجی به گیربکس متصل می شود. در این چرخه زنجیره انتقال قدرت تکمیل شده و نیروی محرک موتور به میله راه بند منتقل می شود.

اما در راهبند هیدرولیکی سیستم محرک دستگاه بر اساس فشار پمپ روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. با روشن شدن موتور دستگاه، پمپ روغن به حرکت درآمده و روغن انباشته شده را با فشار زیاد از مخزن تخلیه و وارد سیلندر هیدرولیک می شود. با حرکت روغن در سیلندر هیدرولیک، پیستون به حرکت درمی آید. انتهای آزاد پیستون به شفت خروجی متصل می باشد و از سمت دیگر میله راهبند پارکینگ نیز از مرکز دوارن خود به شفت خروجی متصل می گردد. بدین ترتیب حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک منجر به حرکت میله ی راه بند می شود.

پیشرفت چشمگیر انواع درب اتوماتیک در صنعت ساختمان

جک پارکینگی

جک درب پاركينگ یا جک پاركينگ معمولا جهت نصب بر روی درب های لولايی و يا درب های ریلی آهنی که با دست باز و بسته می شوند استفاده می شود و آنها را تبدیل به درب اتوماتیک می کند که با ریموت باز و بسته می شوند. ساختار درب های لولایی دو لنگه و یا تک لنگه می باشد و معمولا درب های ریلی نیز یک لت می باشند.

برای درب های دولنگه که هر لنگه درب عرض کمی دارد از جک های پارکینگی کورس کوتاه استفاده می شود ولی برای درب های تک لت بهتر است از جک های کورس بلند استفاده شود. از پارامترهای تعیین کننده در انتخاب جک پارکینگ مناسب می توان به وزن و عرض هر لنگه درب و میزان تردد اشاره کرد.

متعلقات جک پارکینگ

  • چشمی : کار اصلی این قطعه ممانعت از بسته شدن درب در هنگام تردد اتومبیل یا فرد یا شئ می باشد. چشمی یک جفت می باشد که به وسیله تاباندن اشعه ی مادون قرمز کار می کند.
  • مرکز فرمان : صدور دستورات مربوط به باز و بسته شدن جک درب پارکینگ را بر عهده دارد و رابط بین ریموت کنترل و بازوهای جک محسوب می شود.
  • ریموت کنترل : ابزاری ارتباطی با مرکز فرمان می باشد . معمولا دو ریموت کنترل در پکیج ارجینال وجود دارد و در صورت نیاز به ریموت بیشتر می توان تعداد بیشتری را از شرکت تهیه و با مرکز فرمان متصل ساخت .
  • جک بازویی : وسیله ای برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی می باشد که با قدرت خود درب را باز و یا بسته می کند.
  • فلاشر : با علائم وهشدار مانند چشمک زدن ، بیان گر این است که درب در حال باز و یا بسته شدن می باشد تا عابرین و یا ماشین ها متوجه شوند.

شرکت نوین گیت با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید، فروش و خدمات پس از فروش انواع درب های اتوماتیک (درب اتوماتیک شیشه ای، کرکره پلی کربنات، تیغه رول گیتر ، درب سکشنال، درب اتوماتیک صنعتی سریع السیر، داک لولرها و داک شلترها، انواع کرکره های برقی، کرکره پنجره، انواع جک پارکینگی بازویی، ریلی و راهبند) آماده خدمت گذاری به شما هموطنان عزیز می باشد.

بهترين و با کيفيت ترين برندهای روز اروپا

مشاوره و طراحی تخصصی

مناسب ترين قيمت

خدمات متمايز بعد از فروش

شماره تماس : 86037063-021

تلفن همراه : 09122590180

اینستاگرام : www.instagram.com/novingate

سایت شرکت : www.novingate.com

ايميل : info@novingate.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها