نماینده فلاورجان در مجلس می‌گوید که او و تعدادی از نمایندگان مجلس به تعطیلی یک هفته‌ای مجلس که قرار است از 6 اردیبهشت‌ماه شروع شود معترض هستند.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۱۳

به گزارش جام جم انلاین از فارس، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس دوم اردیبهشت ماه که در غیاب علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی را اداره می‌کرد گفت که مجلس هفته آتی یعنی از 6 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته جلسه علنی ندارد. 

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان  می‌گوید که تعدادی از نمایندگان مجلس به این تصمیم پزشکیان رئیس مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده است و مسعود پزشکیان در پاسخ به آنها گفته «هیأت رئیسه تصمیم گرفته که مجلس هفته آینده صحن علنی نداشته باشد».

لارگانی می‌گوید: ما به تعطیلی هفته آینده مجلس شورای اسلامی اعتراض داریم، حتی پیشنهاد داده بودیم که به جای دو روز جلسه، صحن علنی مجلس به 3 الی 4 روز افزایش یابد، اما آقایان توجهی نکردند. الان چندین طرح و لوایح وجود دارد که نیاز است فوراً به آنها رسیدگی شود. 

وی در همین زمینه به طرح بانکداری اشاره و تأکید دارد که 6 سال است روی این طرح کار شده و اگر الان مجلس دهم به این طرح رسیدگی نکند، دوباره با شروع مجلس آینده (یازدهم) پروسه طولانی طی خواهد شد، مثلاً دو مرتبه طرح باید امضا بگیرد، در کمیسیون مطرح و موافقان و مخالفان در این زمینه اعلام نظر و کارشناسان نیز موضع خود را بگویند که این طرح را زمانبر می‌کند. 

موسوی لارگانی تأکید دارد که طرح بانکداری و اصلاح بانکداری و گمرک می‌تواند به تحقق شعار سال یعنی جهش تولید کمک کند و رسیدگی به این طرح با توجه به شعار سال ضروری و الزامی است. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از بازگشایی مجلس قرار بود نمایندگان و هیأت رئیسه درباره وضعیت معیشتی مردم جلساتی بگذارند، اما فقط به یکسری گزارشات از سوی مسئولان بسنده شد واین حرکت‌ها نیز تأثیری در معیشت مردم نداشت. 

موسوی لارگانی ادامه داد: ما در زمینه معیشت مردم کمبود قانون نداریم، اما مجلس فقط قانونگذاری نمی‌کند، بلکه باید در بعد نظارت به مسئله تورم افسارگسیخته در کشور ورود و اعتراض کند. مثلاً وزیر صمت را به مجلس بکشاند. 

وی به افزایش نرخ بنزین در آبان‌ماه سال گذشته اشاره و یادآور شد که وقتی دولت نرخ بنزین را افزایش داد، آقای روحانی، آقای نوبخت و آقای رحمانی (به ترتیب رئیس‌‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت) به طور مرتب جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل می‌دادند و می‌گفتند اجازه نمی‌دهیم که قیمت کالاها افزایش یابد، اما امروز قیمت برخی از کالاها چندین برابر شده است و مجلس هم اظهارنظری نمی‌کند. 

وی گفت: چرا باید قیمت سیب‌زمینی در تهران کیلویی 5 هزار تومان فروخته شود و مردمی که اکنون به دلیل بحران کرونا با سختی‌های فراوانی روبه‌رو  هستند، اقلام غذایی خود را با این افزایش قیمت‌ها در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان چگونه تأمین کنند؟ 

مگر آقایان نگفتند که تا پایان ماه مبارک رمضان کالایی افزایش نمی‌یابد؟ پس چرا اکنون بازار را تب گرفته و مردم با دیدن قیمت‌ها متعجب و ناراضی می‌شوند؟

لارگانی گفت: اکنون کارگران ساختمانی مدتی است که کار نکرده‌اند. برخی از صنوف همچون آرایشگران نیز بیکارند. اگر قرار است از مردم حمایتی شود، قیمت کالاها را کاهش دهید. این بزرگترین کمک به مردم است. 

به گزارش فارس، ویروس کرونا از اول اسفندماه در ایران مشاهده و اکنون بیش از 80 هزار نفر در ایران به این ویروس مبتلا هستند که بیش از 50 هزار نفر جان باخته‌اند.

دولت اعلام کرده که برای کمک به مردم خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند می‌توانند درخواست وام یک‌میلیون تومانی کنند. این وام هم قرار است تا امروز یا فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

اول قرار بود دولت در قبال اعطای این وام 12 درصد سود دریافت کند که حسن روحانی اعلام کرد این وام به صورت قرض‌الحسنه است. اما مشکلی که اکنون وجود دارد این است که برای درخواست این وام باید سرپرستان خانوار از طریق موبایل همراه اقدام کنند که همین امر سبب ازدحام در صف‌ها برای خرید و ثبت‌نام سیم‌کارت های موبایلی شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها