زمانی که عملکرد کولاکوویچ را در تیم ملی والیبال نقد می‌‌کردم، صدای فریاد بعضی‌ها به آسمان بلند شده بود که وقتی تیم پیروز می‌شود‌ چرا نقد می‌کنی. من بر این باور بودم که تیم ما به مراتب بالاتر از نیمکت تیم عمل می‌کند و این حقیقتی است که اکنون فاش شده است. کیفیت تیم ما به‌گونه‌ای بود و هست که اگر یک مربی با ‌15 درصد توانایی در کنار آنها باشد، تیم نتیجه می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۰۹

کولاکوویچ عقیده داشت تیم باید با بالاترین ظرفیت بازی کند. این نگاه، در همه مسابقه‌ها و در همه تورنمنت‌ها یکسان بود. این دید موجب شده بود او از همه بازیکنان حتی بازیکنان در خطر مصدومیت بازی بگیرد و آنها را به دام مصدومیت بکشاند.

کولاکوویچ که اکنون همه می‌گویند در حد تیم ملی نبود، در بسیاری از بازی‌ها نشان داده بود که نمی‌‌تواند تیم را در بازی‌های خاص از بن‌بست خارج کند و من اینها را در رسانه‌ می‌گفتم و به مذاق دوستان خوش نمی‌آمد.

من بر این باور هستم که دوستان تصمیم‌ساز در والیبال ایران و فدراسیونی‌ها موظفند از خبرگان والیبال مشاوره بگیرند؛ نه افرادی که یک بار در سالن والیبال نشسته‌اند یا این ورزش را دوست دارند.

باید شورایی باشد که به والیبال کمک کند‌ آینده را ببیند؛ نه این‌که وقتی پرده‌ها افتاد مجبور به تصمیم‌گیری شود. کولاکوویچ شاید در تمرین مربی خوبی بود؛ اما در کوچینگ و هدایت تیم مشکل داشت.

ادعای تغییر نسل را هم در مورد این مربی قبول ندارم چون او در پاره‌ای اوقات چاره‌ای جز اعتماد به جوانان نداشت که خوشبختانه جوانان ما آنقدر خوب بودند که جواب دادند و در گود رقابت باقی ماندند.

این جبر بود که موجب شد کولاکوویچ از جوانان بهره بگیرد مانند همین وضعیتی که در کنار گذاشتن او شاهد بودیم. ما داشتیم با این مربی به المپیک می‌رفتیم و کرونا موجب شد یک سال المپیک عقب بیفتد و فرصتی فراهم شود تا دوستان یک تصمیم درست بگیرند و به‌دنبال یک مربی خوب باشند.

من معتقدم آنجلو لورنزتی و مربیانی مانند او که در والیبال ایتالیا امتحان‌شان را پس داده‌اند، مربیان خوبی هستند و می‌توانند به تیم ملی ما کمک کنند به شرط آن‌که گروهی از کارشناسان و پیشکسوتان والیبال که دلشان برای وطن‌شان می‌سوزد، کنار تیم باشند و مشاوره بدهند تا او بتواند صد درصد توانایی و کیفیتش را خرج تیم ملی ایران کند.

من آرزو می‌کنم هر کسی که برای نیمکت تیم ملی والیبال ایران می‌آید بتواند به تیم ملی کشورم کمک کند تا جایگاه بهتری را در والیبال دنیا در اختیار بگیریم.

جواد محتشمیان - کارشناس والیبال / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها