پاندمیک کرونا در سراسر جهان مهم ترین اخبار ممکن را به خود اختصاص داده و تمامی اخبار مربوط به اقتصاد، سیاست و ... را تحت تاثیر خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که هر روز تعداد مبتلایان به کرونا بالاتر می رود اخبار مربوط به ویروس کرونا را در چند خط مرور می کنیم:

*بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به کرونا مبتلا شده بود و حتی کارش به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کشید اعلام کرده که برای بازگشت به کار آماده است و فعلا از راه دور و به صورت ویدئویی امور را کنترل می کند.

*در نیوهمپشایر آمریکا مردم به دلیل قرنطینه اجباری شورش کردند تا پلیس ضدشورش وارد کار شود.

*محققان در تحقیقات تکمیلی تر اثبات کردند که ویتامین D سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس کرونا قوی تر می کند.

*اوکراین در 48 ساعت اخیر بدترین شرایط چند روز اخیر را تجربه کرد و با فوت 888 بیمار کرونایی روبرو شد.

*مطالعات اخیر در بریتانیا نشان می دهد که افراد چاق و دارای اضافه وزن در برابر ویروس کرونا ضعیف تر و آسیب پذیرترند.

*دانش آموزان انگلیسی از یازدهم می به مدرسه برمی گردند.

*مقامات دولت کره شمالی بالاخره وجود ویروس کرونا در این کشور را تایید کردند هر چند که کیم جونگ اون همچنان این موضوع را تکذیب می کند.

*15 فرد دیگر از اعضای کادر درمانی در بریتانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

*تحقیقات اخیر نشان داده است که حداقل 200 هزار بریتانیایی در برابر ویروس کرونا به شدت آسیب پذیر هستند.

*ژاپن بار دیگر در معرض پیک ویروس کرونا قرار گرفته است. روند ابتلا به این بیماری که رو به کاهش گذاشته بود مجددا آغاز شده است.

*داروی آنتی ابولا که برای بیماران ابولایی مورد استفاده قرار می گیرد هم اکنون در بیش از 100 بیمارستان بریتانیا برای بهبود حال بیماران بد حال کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد.

*ادعای جدید آکسفورد درباره واکسن کرونا: این واکسن تا پاییز 2020 آماده می شود.

*خوش گذرانی جمعیت زیادی در سواحل فلوریدای آمریکا باعث انتقادات شدیدی شده است و مقامات این ایالات دستور داده اند با افرادی که با وجود پاندمیک به سواحل فلوریدا می روند برخورد قانونی صورت گیرد.

*مقامات نیویورک اعلام کردند بالاخره بعد از روزهای متمادی این ایالات با کمترین میزان مرگ و میر پس از شیوع کرونا روبرو شده است.

*نرخ مرگ و میر در اسپانیا نیز رو به کاهش گذاشت.

*برآوردهای اقتصادی حاکی از آن است که ایتالیا در پی شیوع کرونا در این کشور و قرنطینه کلی کشور با شدیدترین رکورد اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم روبرو خواهد شد.

*محققان دانشگاه مریلند با یک مدل هوشمند و چند بُعدی نشان دادند که پوشیدن ماسک خطر انتقال ویروس به فرد دیگر را حد بسیار زیادی پایین می آورد و گفتند استفاده از ماسک تحت هر شرایطی ضروری است و فرضیه بی فایده بودن آن به هیچ عنوان صحت ندارد.

*پیش بینی می شود با توجه به رکورد شدید شرکت های هواپیمایی، به محض از سر گیری عادی روند مسافرت، قیمت بلیت ها در سطح تا هشت برابر هم گران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها