رسانه های یمن از وقوع انفجار در مسیر کاروان فرماندهی ائتلاف عربستان سعودی در استان عدن (جنوب غربی یمن) خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۱۳

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، رسانه‌های یمنی از وقوع انفجار شدید در مسیر حرکت کاروان نظامیان ائتلاف عربستان سعودی در جنوب یمن خبر دادند.

روزنامه «عدن تایم» دقایقی پیش نوشت که یک بمب در جاده بین شهرستان المنصوره و البریقه واقع در غرب استان عدن به هنگام عبور کاروان «فرماندهی ائتلاف عربی» منفجر شده است.

این رسانه وابسته به دولت مستعفی نوشت که کاروان نظامی مذکور به همراه تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی در حال حرکت به مقر خود در شهرستان البریقه بود که انفجار رخ داد.

هنوز خبری از تلفات احتمالی این انفجار خبری مخابره نشده است ولی عدن تایم نوشت که این انفجار قوی بوده و متعاقباً صدای مهیبی در گستره وسیعی شنیده شده و یکی از خودروهای زرهی آسیب دیده است.

شهر عدن، پایتخت موقت دولت مستعفی عبد رَبّه منصور هادی است. منصور هادی خودش به همراه وزرای دولت مستعفی بیش از دو سال است که در ریاض، عربستان سعودی مستقر است. این شهر هفته‌های اخیر دور جدید از درگیری‌ها بین نیروهای مورد حمایت سعودی و اماراتی را به خود دیده است.

درگیری‌ها بین نیروهای مورد حمایت امارات (شورای انتقالی جنوب یمن) و نیروهای دولت منصور هادی مورد حمایت ریاض از اواخر تابستان گذشته از عدن آغاز شد و طی آن نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت ابوظبی ادارات و ساختمان‌های دولت عدن را به اشغال خود درآوردند و در عرض یک ماه پیشروی آن‌ها به استان‌های ابین و شبوه هم رسید.

ناظران و تحلیلگران این درگیری‌ها را درگیری‌های نیابتی بین عربستان سعودی و امارات عربی متحده عنوان می‌کردند و بعد از چند ماه درگیری و کشتار که تلفات آن به بالای ۵۰۰ نفر رسید، نیروهای متخاصم ۱۴ بهمن ماه در شهر ریاض، با حضور سران امارات و سعودی توافق‌نامه‌ توقف درگیری‌ها را امضا کردند. با این حال درگیری‌ها امروز نشان می‌دهد اختلافات به رغم توافقات کما فی‌السابق پابرجاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها