رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آمریکا ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشته بود که ما قبول نکردیم اما امروز التماس می‌کنند بدون پیش شرط مذاکره کنید و ما قبول نمی‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۳۳
آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط التماس می‌کند، اما قبول نمی‌کنیم‌

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محمود واعظی شامگاه پنج‌شنبه در شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال مسئولان تمام شبانه روز به این فکر بودند که وضعیت به وجود آمده از سیل در کشور به شرایط عادی برگردد.

وی افزود: مردم گلستان بسیار نجیب و مهربان هستند و حق این استان می‌دانم که به آن توجه شود زیرا استان آرامی است که اقوام مختلف در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند.

واعظی تصریح کرد: استان 47گلستان الگو و نمونه در کشور و برای برخی کشورهایی است که اختلافات داخلی دارند.

وی با اشاره به دو سفر رئیس جمهور به استان گلستان گفت: در سفر نخست رئیس جمهور 421 میلیارد تومان بودجه برای گلستان مصوب شد و به دلیل شرایط خاص استان 893 میلیارد تومان بودجه تخصیص و پرداخت شد.

واعظی ادامه داد: در سفر دوم، هزار و 512 میلیارد تومان برای استان مصوب شد که کمتر از 500 میلیارد تومان تخصیص و پرداخت شد و بنا است که ادامه آن هم انجام شود.

وی اضافه کرد: زمانی که برای بودجه‌های مصوب قول می‌دادیم فکر این گرفتاری‌ها را نمی‌کردیم.

واعظی خاطرنشان کرد: سال 96 رقم بسیاری از بودجه را برای زلزله کرمانشاه هزینه کردیم و ابتدای امسال هم در استان‌های سیل زده هزینه شد.

وی یادآور شد: در شرایط حال حاضر کشور و فشار اقتصادی که روی ملت، دولت و نظام بوده و این تحریم با سایر تحریم‌ها متفاوت شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه گویا آمریکا و ترامپ کار دیگری جز این ندارند که ایران با چه کشوری مبادله تجاری می‌کند، اظهار داشت: آمریکا می خواهد جلوی ارتباط ایران با سایر کشورها را بگیرد و 400 نفر در وزارت خزانه‌داری آمریکا روی ایران کار می‌کنند که با دیکر کشورها روابط اقتصادی و بانکی نداشته باشد.

واعظی افزود: آمریکا هدف گذاری کرده بود و اواسط سال 97 تحریم حداکثری تحمیل کردند تا طی سه ماه نظام اقتصادی ایران را فلج کنند.

وی ادامه داد: آنها با جنگ روانی مدتی موفق شدند از نظر روانی روی افکار مردم تاثیر بگذارند اما امروز مردم ایران به نظام اعتماد کردند و ثبات در بازار به وجود آمده است.

واعظی تصریح کرد: در هفت ماه گذشته انواع و اقسام تحریم‌ها اعمال شده اما روی بازار، قیمت کالا و روان مردم اثر نگذاشت اما کار سختی برای فروش نفت و روابط بانکی داریم.

وی یادآور شد: باید همه دست به دست هم دهیم تا دشمن مطمئن شود راهی که می‌رود غلط است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران، دولت و نظام با ترس و فشار تسلیم نمی‌شوند، گفت: آمریکا 12 پیش شرط برای مذاکره گذاشته بود که ما قبول نکردیم اما امروز التماس می‌کنند بدون پیش شرط مذاکره کنید و ما قبول نمی‌کنیم.

واعظی اضافه کرد: مردم ممکن است گلایه‌هایی در داخل داشته باشتد اما حرف دشمن که می‌شود مردم حرف رهبر انقلاب اسلامی را می‌زنند و دشمن راهی ندارد که تصمیم اشتباه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: باید مقداری انتظارات را تعدیل کنیم اما پیوسته راه را برای هدف و توسعه کشور ادامه دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در مسائل منطقه‌ای قدرت ایران افزایش پیدا کرده، اظهار داشت: امروز دشمن با آن وضعیت سردار سلیمانی را به شهادت می‌رساند و نشان می‌دهد جایگاه و قدرت ایزان در منطقه افزایش پیدا کرده است.

واعظی افزود: آمریکا فکر می‌کرد با این ترور در ایران مخالفین و موافقین ایجاد کند اما این اتفاق عاملی برای وحدت شد.

وی ادامه داد: شرایط امروز بهتر است و امیدواریم با این مسیر مشکلات آینده را حل کنیم و باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

واعظی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن گفت: من می‌دانم حضور گسترده مردم در سراسر کشور چه پیامی به دیگر کشورها می‌دهد و مهم است راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به ترور شهید سلیمانی باشد.

وی افزود: باید از تمام امکانات استفاده کنیم که یک حماسه باشکوه در تمام کشور بیافرینیم.

واعظی تصریح کرد: انتخابات دوم اسفند هم علامتی است که کشور با تمام مشکلات انتخاباتی سالم و مشارکت حوب مردم داشته باشد به نوعی که هر بار انتخابات اینچنینی داشته‌ایم بسیاری از توطئه‌ها خود به خود خنثی خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این دو اتفاق آبرومند نشان دهنده وحدت مردم باشد تا آمریکا و رژیم صهیونیستی در معادلات خود تجدید نظر کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در تلاش هستیم وعده‌های رئیس جمهور در دو سفر به گلستان محقق شود، گفت: جزیره آشوراده اختلافات زیادی بین دو استان ایجاد کرده و تا زمانی که دو صاحب داشته باشد سامان پیدا نمی‌کند

واعظی افزود: این جزیره باید متولی داشته باشد زیرا آماده پروژه گردشگری بوده که به دلیل اختلافات بین دو استان راکد مانده و اگر لازم است ما کاری انجام دهیم حتما اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خلیج گرگان باید پیگیری شود و راه حلی تدوین کنیم تا رئیس جمهور دستور دهد و با تعیین متولی امروز با هزینه کمتر مشکل را حل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: موضوع زهکشی اراضی استان گلستان را هم پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.

وی بیان داشت: اتصال راه آهن به ترکمستان و ترانزیت موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود و دنبال فرصتی هستیم که رئیس جمهور ترکمنستان به ایران بیاید و تفاهم کنیم تا مشکل برق و گاز حل شود.

واعظی خاطرنشان کرد: پرورش میگو و محصولات گلخانه‌ای جزو سیاست‌های دولت است و تولید این محصولات با شیب خوبی افزایش یافته و پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گلستان استانی مستعد است و مردم آن تلاشگر هستند و ما توحه بیشتری به آن خواهیم داشت

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان گفت: هر 31 استان یک خانواده هستیم و نمونه همبستگی و همکاری را امسال در گلستان شروع کردیم که از تمام استان‌های کشور با افتخار آمدند تا به مردم این استان کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها