رئیس‌جمهور گفت: بعضی به دولت می‌گویند قول‌هایی که اول دولت دادید چرا عین آن‌ها را انجام ندادید؟ خب ما در شرایط صلح، آن قول‌ها را دادیم بعد وارد جنگ شدیم.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۲۶
قول‌های اول دولت را در شرایط صلح داده بودیم، الان دوران جنگ است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز پس از بازدید از نمایشگاه تازه‌ترین تولیدات و دستاوردها، فناوری های نو و پژوهش های جدید در حوزه پتروشیمی کشور به مناسبت گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی گفت: در این بازدید مشاهده شد در شرایط فشار و تهدید دشمن، مسیر و راهی را که صنعتگران ما انتخاب کرده بودند به خوبی توانستند ادامه دهند و این یک افتخار بزرگ برای تاریخ کشور است.

وی ادامه داد: در اینجا به صراحت عرض می‌کنم، دوران تحریم و فشار نسبت به ملت ایران به سر خواهد آمد، دلیلش این است که بدخواهان و دشمنان ما متوجه شده‌اند که با فشار حداکثری نمی توانند ما را وادار به تسلیم کنند و همه هدف این است که ما سر میز مذاکره برویم که هرچه آنها گفتند قبول کنیم این کار در ایران اسلامی ما نشدنی است و الحمدالله ملت ما در سال ۹۷ و ۹۸ که فشارهای حداکثری بر ما وارد شد، به‌خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: البته این ایستادگی و مقاومت یک بخش مربوط به خود مردم می شود که تحمل و صبر آنها بالا برود و پیداست در شرایط عادی و جنگ شرایط متفاوت است.

وی با اشاره به انتقاد مردم از عدم عملکرد دولت به وعده‌های انتخاباتی خود گفت: بعضی ها به دولت دوازدهم می‌گویند قول‌هایی که اول دولت دادید چرا عین آن‌ها را انجام ندادید؟ خب ما در شرایط صلح، آن قول‌ها را دادیم بعد وارد جنگ شدیم؛ ما در حال حاضر وارد یک جنگ شدیم؛ جنگ را ما انتخاب نکردیم و ما شروع نکردیم و حتی بهانه هم به آنها نداریم آنها آغاز و شروع کردند به جنگی که قامت استوار این ملت را بشکنند.

روحانی گفت: این حرف حرف منطقی نیست که برخی ها که با دولت خرده فرمایش دارند بگویند در سال ۹۵ در فروردین ۹۶ اینها را گفتید و فروردین ۹۸ لحن فرق کرده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آن شرایط صلح بود الان شرایط جنگ است، بیان داشت: شرایط جنگ، شرایط خودش را دارد؛ در همه دنیا شرایط جنگ شرایط ویژه خودش را دارد. از سال ۹۷ جنگی را علیه ما آغاز کردند یک جنگ شدید همه جانبه اقتصادی که می‌خواستند جنگ سیاسی و حقوقی هم بشود و همه دنیا را وادار کنند روبروی ما و پشت سر آنها قرار بگیرد که ناموفق بودند.

وی ادامه داد: می‌خواستند سازمان ملل و نهادهای بین المللی ما را محکوم کنند در این کار هم موفق نبودند در جنگ اقتصادی هم آنچه هدف آنها بود حاصل نشده است و حاصل نخواهد شد.

روحانی تاکید کرد: ما در شرایطی نیستیم که ملت ما در زندگی روزمره خود و نیازمندی‌های ضروری خود دچار مشکل شود. آمار ما در فروردین، بهار و تابستان نشان داد که روند اشتغال ما علیرغم فشار و تحریم درست است وقتی اشتغال مسیر خود را طی می‌کند یعنی تولید در مسیر است، تولید اگر نباشد اشتغال هم نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها