رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد:

برداشتن گام سوم در صورت پیشرفت نکردن مذاکرات

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: اگر در مذاکرات پیشرفتی نداشته باشیم قطعاً گام سوم را برمی‌داریم.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۸۹
برداشتن گام سوم در صورت پیشرفت نکردن مذاکرات

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، محمود واعظی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه رئیس جمهور لغو همه تحریم‌ ها و تعظیم در مقابل ملت را گام‌های لازم آمریکا دانسته آیا شما فکر می‌کنید امریکایی‌ها این‌ها را می‌پذیرند، گفت: هم آقای رئیس جمهور و هم دولت و وزیر خارجه ما به دنبال این هستند که از همه ابزار‌ها در هر شرایطی در جهت برداشته شدن تحریم‌ ها استفاده کنند.

وی افزود: روابط خارجی باید بتواند برای رفاه مردم ایران به نوعی تأمین کننده نیازمندی‌های کشور باشد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آن چیزی که ما با فرانسه در چند روز گذشته در پیش گرفته ایم این است که بتوانیم آنچه حقوق مردم در برجام است تحقق پیدا کند.

واعظی افزود: یکی از هدف‌هایی که ما داریم برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه آمریکاست و در سفر‌های آسیایی و اروپایی وزیر خارجه برای این هدف گام‌های اساسی برمی دارد.

وی گفت: آنچه آمریکایی‌ها در خصوص بحث ملاقات مطرح می‌کنند ما همواره گفته ایم ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند و باید در برگیرنده هدفی باشد و ما تا زمانی که اعتماد به طرف مقابل نداشته باشیم برای اینکه هدفی را که دنبال می‌کنیم محقق شود، صحبت از ملاقات صحیح نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: باید آمریکایی‌ها بر سر میز ۱+۵ برگردند و به آن چه که توافق شده پایبند باشند تا مردم ایران بتوانند از همه مزایایی که در برجام هست استفاده کنند.

واعظی گفت: اگر امریکا به دنبال روش دیگری است اول باید اشتباهی را که در ارتباط با تحریم کرده اصلاح کند و بعداً وارد بحث دیگری شود.اگر ما پیشرفتی نداشته باشیم قطعاً گام سوم را برمی داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیش شرط‌های امریکا گفت: در این چند ماه گذشته ما مواضع مختلفی را از سوی امریکا شاهد بودیم از ۱۲ شرطی که وزیر خارجه امریکا اعلام کرد تا اعلام اینکه ما هیچ پیش شرطی نداریم که نوعی عقب نشینی بود.

واعظی افزود: آن چیزی که آقای ترامپ اعلام کرد این بود که ما هیچ پیش شرطی نداریم و فقط می‌خواهیم که ایران سلاح هسته‌ای نسازد.

وی گفت: ما نمی‌دانیم در امریکا چه کسی صحبت می‌کند و حرف کدام یک از مقامات این کشور را باید بپذیریم به نظر می‌رسد امریکایی‌ها در ارتباط با ایران سرگردان هستند.

اعزام هیات اقتصادی ایران برای مذاکره با فرانسوی‌ها؛ هفته آینده

رئیس دفتر رئیس جمهور از پیشرفت مذاکرات در هفته اخیر با فرانسوی‌ها خبر داد و گفت: هفته دیگر هیئتی اقتصادی از سوی ایران به فرانسه اعزام خواهد شد تا درباره جزئیات مذاکرات صحبت کند.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقاد برخی افراد به رئیس جمهور درباره مواضع اخیر، گفت: در شرایط فعلی که کشور با دشمن خارجی مواجه است و شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت ما اعمال شده ما بیش از هر چیز به انسجام، یکپارچگی و صمیمیت در داخل احتیاج داریم و پیامی که از ایران به خارج ارسال می‌شود باید پیام وحدت باشد.

وی افزود: یک اشتباهی را گروه اندکی می‌کنند و تمام دستاورد‌های دولت و ملت را زیر سوال می‌برند و با آن‌ها مخالفت می‌کنند که در جهت برخی اهداف جناحی و انتخابات آینده است، اما ما نباید مثل آن‌ها عمل کنیم چرا که منافع و امنیت ملی ما از همه چیز مهمتر است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: به نظر من مردم باید جواب این گروه اندک را بدهند و اینگونه موضع گیری‌ها از سوی برخی‌ها شعار تفرقه است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات پیشنهاد فرانسه برای توافق تصریح کرد: تا زمانی که توافق صورت نگرفته بیان جزئیات به صورت رسمی کار درستی نیست.

واعظی افزود: در حال حاضر ایران و فرانسه دیدگاه‌هایی دارند و ما در داخل در حال مشورت هستیم و فرانسوی‌ها با اتحادیه اروپا مشورت می‌کنند و زمانی که نهایی شد حتما اعلام خواهیم کرد.

وی از پیشرفت مذاکرات در هفته اخیر با فرانسوی‌ها خبر داد و گفت: هفته دیگر هیئتی اقتصادی از سوی جمهوری اسلامی ایران به فرانسه اعزام خواهد شد تا درباره جزئیات مذاکرات صحبت کند و زمانی که این هیئت به ایران برگشت آن زمان در خصوص برداشتن گام سوم از سوی ایران بهتر می‌توانم صحبت کنم.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال سفر ماکرون به ایران نیز گفت: در این زمینه هیچ وقت بحث جدی نداشتیم و سفر باید برای هدفی باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص مصاحبه اقای احمد عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی مبنی بر مسئولیت دولت و رئیس جمهور درباره ارز و تایید این موضوع از سوی سخنگوی دولت و واکنش سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: ما دستور رئیس جمهور را خدمت رئیس محترم قوه قضائیه ارسال کردیم و در اینکه رئیس جمهور در شش سال گذشته همواره بر تقویت پول ملی کشور و مدیریت بازار ارز و ثبات آن تاکید داشته اند تردیدی نیست.

واعظی افزود: رئیس جمهور همواره هم به صورت کتبی و هم شفاهی در دوران آقای سیف و هم در دوران آقای همتی بر این موضوع تاکید داشتند.

وی گفت: بانک مرکزی یک وظیفه ذاتی دارد که ربطی به دوران ما ندارد و از دوران گذشته از زمان مرحوم نوربخش تاکنون هر کسی که رئیس کل بانک مرکزی یا معاون ارزی بوده برای کنترل ارز در داخل تمهیداتی انجام داده. بر این اساس اعتقاد ما این است که آنچه بانک مرکزی چه در دوران آقای سیف و چه امروز انجام می‌دهد وظیفه ذاتی آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها