وزیر اطلاعات در مراسم بزرگداشت شهدای شهریور:

قدرت بازدارنده دفاعی ایران، دشمن را از تهاجم بازداشته است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران اسلامی با همت مجاهدانه فرزندان این آب‌ و خاک، امروز قدرت نظامی بسیار عظیمی دارد، گفت: قدرت بازدارنده دفاعی جمهوری اسلامی ایران، دشمن را از تهاجم به جمهوری اسلامی بازداشته است.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۶۳
قدرت بازدارنده دفاعی ایران، دشمن را از تهاجم بازداشته است

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، حجت‌الاسلام سید محمود علوی در مراسم بزرگداشت شهدای شهریور که امروز سه‌شنبه ۵ شهریور‌در مجتمع رفاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز عزت و سربلندی ایران اسلامی ریشه در خون پرجوش و آرمان‌های شهدا دارد.

وی با بیان اینکه قدرت و هیمنه یک کشور بیشتر با توان دفاعی آن کشور گره خورده است، گفت: مصطلح است کشوری که توان دفاعی فائق‌تری باشد به عنوان یک کشور مقتدر تلقی می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران اسلامی با همت مجاهدانه فرزندان این آب‌ و خاک، امروز قدرت نظامی بسیار عظیمی دارد، عنوان کرد: قدرت بازدارنده دفاعی جمهوری اسلامی ایران، دشمن را از تهاجم به حمهوری اسلامی بازداشته است.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه قدرت دفاعی خیلی از کشور‌ها از ایران بیشتر است، اما آن کشور‌ها به لحاظ استقلال سیاسی خود در نظر تحلیل‌گران، در حد جمهوری اسلامی ایران نیستند، گفت: بسیاری از کشور‌های اروپایی استقلال اراده ندارند و نمی‌توانند خودشان تصمیم‌گیری کنند و برای اتخاذ یک تصمیم باید با راس استکبار یعنی آمریکا هماهنگ باشند.

وی ادامه داد: همه دنیا می‌دانند جمهوری‌اسلامی ایران برای تصمیم گیری در راستای منافع ملی و آرمان‌های انقلابی خود، راحت است و معطّل هیچ‌کجا نمی‌ماند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اراده سیاسی مستقل و هیمنه و عزت و حرف مقتدرانه یک ملت منحصرا به توان نظامی وابسته نیست، عنوان کرد: نگاه و روحیه و احساس یک ملت در برابر تهدید‌ها بسترساز اراده سیاسی یک ملت بر پایه استقلال است.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه فرهنگ شهادت، ملت ما را به گونه‌ای بار آورده که در برابر زورگویی و قلدری دیگران قرص و محکم ایستاده‌ایم، گفت: در قاموس اسلام پذیرش زندگی به هر قیمت ولو توام با ذلت وجود ندارد.

وی با بیان اینکخ دیگران نمی‌توانند ملت ما را تسخیر اراده خود کنند، گفت: نگاه یک ملت به مرگ، سرنوشت آن ملت را رقم می‌زند و هر ملتی که از مرگ بترسد، بستر برای ترسیدن آن ملت فراهم می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام حسین (ع) در دو کلمه «مرگ» آری و «پستی» هرگز، راهبرد خود را تعریف کرد، افزود: مرگ موضوع قابل فراری نیست که بتوانیم از آن فرار کنیم. مرگ حق است و قطعا به سراغ انسان می‌آید و در اینجا نکته مهم نگاه یک انسان یا یک ملت به مرگ است.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه بهترین نوع مرگ، شهادت در راه خداست، گفت: شهیدان باهنر، رجایی، عراقی، مدنی، قدوسی و لاجوردی بار‌ها و بار‌ها در ابتدای انقلاب تهدید به مرگ شدند، اما کنار نکشیدند چراکه هراسی از مرگ نداشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما ۱۷ هزار شهید ترور به دست منافقین جنایتکار داریم و نباید بگذاریم فرهنگ شهادت در جامعه ما از بین برود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه یک ملتی که اراده سیاسی دیگران آن را لگدکوب می‌کرد امروز با الگوگیری از فرهنگ شهادت، به یک ملت مقتدر تبدیل شده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با یک نقشه راه دقیق و حساب شده در جایگاهی است که می‌تواند اراده خود را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کند و این قدرت، ثمره خون شهداست.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه اسراییل در گذشته هیچ نگران نبود اکه گر وارد لبنان شود با ارتشی مقاومت مقابله کند و به خاطر همین خیلی راحت تجاوزگری می‌کرد گفت: امروز اسراییل اگر به سوریه و فلسطین و اردن حمله کنند، اما جرئت تعرض به لبنان را ندارد؛ این جرئت نداشتن، به دلیل این است که سلاح‌ها در لبنان در دست جوانان مومنی است که از شهادت نمی‌ترسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها