مجلسی در گفت‎وگو با جام جم آنلاین:

کشتار نیوزلند حاصل اسلام‌هراسی در غرب است

فریدون مجلسی، دیپلمات قدیمی ایرانی ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان در نیوزلند گفت: ماجرای نیوزلند نتیجه تبلیغات وسیع برای نفرت‌پراکنی میان مسیحیان علیه مسلمانان است.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۸۶
کشتار نیوزلند حاصل اسلام‌هراسی در غرب است

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص کشتار مسلمانان در نیوزلند به جام‌جم آنلاین گفت: کشتارهایی که در سال‌های اخیر به طور مرتب در تمام دنیا به این شکل صورت می‎گیرد، حاصل تلاش وسیع برای نفرت‌پراکنی علیه تفاوت‎های نژادی، مذهبی، ملی و... است. در این مورد بخصوص این اقدام به نظر من، نتیجه تبلیغات وسیع برای نفرت‌پراکنی میان مسیحیان علیه مسلمانان است؛ البته از آن سو هم در میان بخشی از مسلمان‎ها، این نفرت‌پراکنی علیه مسیحیان وجود دارد، داعش تلاش می‎کند بین انسان‎ها اختلاف افکنی شدیدی بکند.

او ادامه داد: نتیجه این تبلیغات و فعالیت‎های وسیع آن است که، معمولا افرادی از دیگران ضعیف‌تر هستند، تحت تاثیر قرار گرفته و اقدام به رفتارهای جنون‌آمیزی مثل کشتار دسته جمعی مردم می‎زنند. کشتار مسلمانان در برمه توسط بودایی‌ها هم از جمله همین رفتارها و اقدامات است. از این سو هم گاهی رادیکالیسم دینی به نام اسلام اقداماتی مشابه انجام داده، مثل کشتار مسیحیان توسط داعش یا از بین بردن کلیسا در پاکستان که طی سال‎های اخیر صورت گرفته است.

مجلسی همچنین با اشاره به اهمیت مبحث حقوق بشر در این‌باره گفت: به نظر من این اقدامات فارغ از همه اختلافات و تفاوت‌های موجود یک آدم‌کشی است، مهم نیست که کشته‌شدگان مسلمان، مسیحی یا حتی یهودی هستند! مهم این است که انسان‌های بی‎گناهی به جرم تفاوت در اعتقادات توسط یک فرد جانی کشته می‌شوند؛ مهم این است که چگونه در قرن بست و یکم فرهنگ بشری به جایی رسیده که فردی بر اساس تعصبات احمقانه خودش، دست به کشتار دیگران بزند.

این دیپلمات قدیمی در ادامه بیان کرد: منظره کشتار این مسلمان‌ها که توسط آن قاتل دیوانه فیلمبرداری شده، چقدر غم‌انگیز بود. باور نکردنی است که این فرد با علم به اینکه در نهایت خودش هم کشته خواهد شد به این اقدام وحشیانه دست زده و با افتخار از این کار تصویر‌برداری هم کرده است، گویی این اقدام یک حرکت قهرمانانه است. با افتخار افراد بی‌گناهی که صرفا برای عبادت در آنجا جمع شده‎اند را به رگبار می‌بندد و آنقدر میزان نفرتش از این مردم بالاست که نفر به نفر سراغ‌شان رفته تیر خلاص می‌زند تا مطمئن شود که آن‎ها را کشته است! این چه تفکری است واقعا که انسان‎ها را به اینجا می‌کشاند؟

او در پایان با اشاره به نقش آمریکا در این رویدادها بیان کرد: آمریکا که به اصطلاح خودش را پیشرو در آزادی بشر در جهان می‌داند، خود به سرکردگی فرد دیوانه‌ای مثل ترامپ، یکی از منابع و مراجع اصلی است که این موج نفرت نسبت به مسلمانان و اساسا دیگران را در دنیا منتشر می‎کند. سیاست‌های آمریکا، سیاست‌هایی است که کاملا منطبق بر اسلام هراسی است و سعی می‎کنند این طرز تفکر را در همه دنیا اشاعه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها