شبیخون یک گروه کماندویی ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس برای ترور برخی رهبران میدانی حماس به بروز یک جنگ تمام‌عیار جدیدی در غزه منجر شد که تاثیر خود را در آینده خاورمیانه باقی خواهد گذاشت .
کد خبر: ۱۱۷۶۴۳۸
غزه در آتش و خون

گنبد آهنین اسرائیل نتوانست امنیت شهرکها را تامین کند و اگر درگیریها ادامه یابد بهطور طبیعی جنبشهای جهادی از رهگذر تشکیل اتاق جنگ مشترک خود را برای یک جنگ طولانی و فرسایشی آماده خواهند ساخت.

اما سوالی که اکنون مطرح است این که چرا رژیم صهیونیستی در این شرایط زمانی حمله به شهر غزه را آغاز کرد و هدف از این حمله چیست؟

قطعا این حمله بیارتباط با طرح معامله قرن نیست زیرا این طرح اگر عملیاتی شود مساله فلسطین برای همیشه به حاشیه رانده خواهد شد و رژیم صهیونیستی بر بیتالمقدس شرقی تسلط خواهد یافت.

به موجب این طرح که توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخستوزیر رژیم صهیونیستی تهیه شده قرار است بیتالمقدس به پایتخت رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

همچنین شهرک ابودیس در کرانه غربی بهعنوان پایتخت تشکیلات خودگردان شناخته شود و موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی اشغالی برای همیشه از دستور مذاکرات فلسطینیان و اسرائیل خارج گردد .

در مقابل، رژیم عربستان متعهد می‌شود که سالانه ده میلیارد دلار کمک مالی بلاعوض در اختیار تشکیلات خودگردان قرار دهد، اما جنبش‌های جهادی فلسطین با آغاز انتفاضه بازگشت که از هشت ماه پیش شروع شد مخالفت صریح خود را با طرح معامله قرن اعلام کردند. سفر اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پادشاهی عمان و دیدار وزیر فرهنگ اسرائیل از امارات متحده نشان داد که عربستان وآمریکا بشدت در پی عملیاتی کردن طرح معامله قرن هستند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بشدت در پی فشار به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای برقراری رابطه آشکار با اسرائیل هستند .

سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط پایتخت پادشاهی عمان مقدمه‌ای برای افتتاح سفارت اسرائیل در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تلقی می‌شود.

لذا این تحرکات حساسیت‌هایی برای ملت فلسطین و رهبران جنبش‌های جهادی ایجاد کرد و صریحا با طرح معامله قرن و برقراری رابطه اعراب با اسرائیل مخالفت کردند.

لذا رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران تاثیرگذار فلسطینی که با طرح معامله قرن مخالفت می‌کنند یک گروه جوخه اعدام زیر نظر موساد و سازمان اطلاعاتی شاباک تشکیل داد.

این تیم قصد داشت با نفوذ به شهرک خان‌یونس در اطراف غزه ابتدا رهبران نظامی حماس و جهاد اسلامی را ترور و سپس قتل رهبران سیاسی این دو جنبش را آغاز کند .

این توطئه با هوشیاری رزمندگان فلسطینی طی روزهای اخیر با شکست مواجه شد و لذا فاز حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه در دستور کار قرار گرفت.

این نخستین حمله نظامی گسترده اسرائیل علیه مردم غزه از سال 2014 تاکنون تلقی می‌شود اما قطعا حماس و جهاد اسلامی در این عملیات نظامی با آمادگی بیشتری در صدد تقابل با ارتش رژیم صهیونیستی بر خواهند آمد.

حماس طی چهار سال اخیر نیروهای نظامی خود را تقویت کرد و تولیدات موشکی خود را بهبود بخشید و دقت برد این موشک‌ها را بشدت افزایش داد.

لذا به نظر می‌رسد اگر جامعه جهانی بخواهد در برابر جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه همچنان سکوت اختیار کند رزمندگان فلسطینی با بهره‌گیری از امکانات بومی خود آسیب‌های شدیدی بر ساختار‌های اقتصادی و تاسیسات نظامی اسرائیل وارد خواهند کرد.

حسن هانیزاده

کارشناس مسائل غرب آسیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها