درحالی ‌که تا چندی پیش موضوع گسترش روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب در خفا مطرح می‌شد و هرازگاهی شایعه‌ای در این زمینه به گوش می‌رسید، اما حالا مقام‌های اسرائیلی به‌صورت علنی به وجود این رابطه اذعان دارند. تازه‌ترین این سخنان را یورام کوهن، رئیس سابق دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» بیان کرد و از گسترش روابط این رژیم با شماری از کشورهای عربی بویژه در زمینه امنیتی سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۸۸

به گزارش العالم، رئیس سابق شاباک گفت: روابط امنیتی تل‌آویو با مقام‌های برجسته در کشورهای عربی بسیار توسعه یافته است. وی این مقام‌ها را به‌زعم خود «ملی‌گرا» توصیف کرد و در گفت‌وگو با سایت صهیونیستی راستگرایNRGافزود: در سال‌های اخیر روابط بین ما و همه طرف‌های نزدیک به ما توسعه یافته است. آنها حرفه‌ای و ملی‌گرا هستند و در قبال کشورشان به‌دنبال افتخار ملی هستند. این روابط در زمان وجود منافع امنیتی مشترک افزایش می‌یابد و در این موقع می‌توان رابطه را توسعه داده یا تقویت کرد.

کوهن افزود: این مساله در بیشتر مواقع به علت افکار عمومی و حساسیت اطلاعاتی و سیاسی یا بین‌المللی و حتی به علت روابط با سایر کشورها میسر نیست، اما هماهنگی بین ما و طرف‌های امنیتی در کشورهایی که روابط صلح‌آمیز و پیشرفته‌ای با آنها داریم و موفق به نجات جان بسیاری می‌شود، وجود دارد.»

طی دو سال گذشته اخباری از روزنامه‌های اسرائیلی در مورد همکاری‌های سری اعراب و بخصوص عربستان و اسرائیل منتشر شده و منابع اسرائیلی این روابط را در سطحی بسیار بالا توصیف کرده‌اند.

به نظر می‌رسد بعد از چند دهه روابط پشت‌پرده و کاملا سری میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به‌رهبری عربستان سعودی، اکنون دو طرف تصمیم گرفته‌اند با استفاده از ایجاد «توهم خطر ایران» و گسترش ایران‌هراسی زمینه‌ را برای اقناع افکار عمومی در جهت پذیرش رابطه علنی بین اعراب حوزه خلیج‌فارس و اسرائیل فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها