آخرین آمارها نشان از این دارند که تعداد کاربران اندروید در اینترنت از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت پیشی گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۵۰
اندروید با پیشی گرفتن از ویندوز به محبوب ترین سیستم عامل کاربران اینترنت تبدیل شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، موسسه‌ی StatCounter گزارش جدیدی منتشر کرده که براساس آن، اندروید به محبوب‌ترین سیستم‌عامل در میان کاربران اینترنت تبدیل شده است. با توجه به آمارهای مربوط به تعداد کاربران اینترنت در ماه مارس، برای اولین بار در تاریخ دنیای فناوری، اندروید با پیشی گرفتن از ویندوز، به محبوب‌ترین سیستم‌عامل در میان کاربران اینترنت تبدیل شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اندروید با فاصله‌ای اندک موفق شده است ویندوز را پشت سر بگذارد. پیشی گرفتن اندروید از ویندوز را باید برگرفته از آمار گجت‌های مبتنی بر این دو سیستم عامل خواند که در سال‌های اخیر شکاف بزرگی بین آن‌ها ایجاد شده است. آمارهای موجود نشان از این دارند که هر ساله بیش از یک میلیارد گجت اندروید راهی بازار می‌شود؛ حال آنکه تعداد پی‌سی‌های ویندوز عرضه‌شده به بازار به ازای هر سال از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه تجاوز نمی‌کند. StatCounter اولین آمار مربوط به پیشی گرفتن اندروید از ویندوز را میان کاربران اینترنت گزارش داده است.

پیشی گرفتن تعداد کاربرانی که با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در مقایسه با پی‌سی اقدام به وب‌گردی می‌کنند، مسئله‌ی چندان جدیدی نیست. در کشور‌های توسعه‌یافته، کاربران چندی است که از پی‌سی فاصله گرفته‌اند و تنها از گوشی‌ هوشمند خود و از طریق ارتباط 4G اقدام به استفاده از اینترنت می‌کنند؛ حال آنکه در کشور‌های در حال توسعه و نسبتا فقیر، کاربران برای اولین بار با استفاده از گوشی‌ هوشمند اینترنت را تجربه می‌کنند. اندروید را باید پلتفرمی خواند که از هر دو حالت مورد نظر بیشترین منفعت را می‌برد؛ چراکه فارغ از آیفون‌ اپل، این سیستم عامل اندروید است که موفق شده در اغلب بازار‌ها نفوذ کند.

مؤسسه‌ی StatCounter آمار خود را با استفاده از داده‌های برگرفته از ۲.۵ میلیون وب‌سایت به دست آورده است. این مؤسسه پیش‌تر جزو اولین منابعی بود که پیشی گرفتن مرورگر کروم از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت را گزارش داد. البته باید متذکر شد که استفاده‌ی صرف از داده‌های برگرفته از وب‌سایت‌ها نمی‌تواند وضعیت کاربران اینترنت را به‌صورت کلی مشخص کند؛ چراکه در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، بخشی از به‌کارگیری اینترنت با استفاده از اپلیکیشن‌ها انجام می‌‌پذیرد. از این‌رو رشد اندروید بیش از پیش جالب توجه می‌شود؛ چراکه این آمار برگرفته از مرورگرها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها