تلفن‌های همراه از نظر به‌هم‌ریختگی معمولا وضعیت به مراتب بدتری نسبت به رایانه دارند! تشخیص این نکته هم چندان سخت نیست، کافی است نگاهی به تعدد پیام‌های خطای کمبود حافظه بیندازید!
کد خبر: ۱۰۱۱۶۲۸
موبایل تکانی

برای تر و تمیز کردن حافظه موبایل‌تان، اول از همه از تصاویر و ویدئوهایی که گرفته‌اید، شروع کنید. اینها بخصوص در گوشی‌های جدیدتر و بخصوص‌تر در نبود حافظه جانبی، حجم زیادی از حافظه گوشی را اشغال می‌کنند. بهترین راه در مورد تصاویر و ویدئوها این است: آنها را به رایانه منتقل و از روی گوشی پاک کنید. این کار نه تنها حافظه تلفن همراه‌تان را آزاد می‌کند، بلکه از نظر امنیتی هم مناسب‌تر است. برای انتقال تصاویر به رایانه می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Airdroid برای انتقال بی‌سیم استفاده کنید یا به‌صورت کلاسیک و با اتصال کابل USB این عمل را انجام دهید.

پس از آن سراغ برنامه‌هایتان بروید. نگاهی به فهرست نرم‌افزارهایتان بیندازید و سعی کنید به خاطر بیاورید آخرین باری که بعضی از آنها را اجرا کرده‌اید کی بوده است! اگر این یادآوری آسان نیست، وقت آن است که آن برنامه‌ها را از روی گوشی پاک کنید. نگذارید حجم نسبتا پایین نرم‌افزارها شما را فریب دهد. مگابایت مگابایت جمع گردد، وانگهی گیگابایت شود!

در مرحله آخر، نوبت به فایل‌های اضافی و کَش می‌رسد. توصیه می‌کنم از تنظیمات نرم‌افزار تلگرام‌تان به قسمت مصرف حافظه (Storage Usage) بروید و ببینید این همه تصاویر و ویدئویی که دیده‌اید، چه حجم زیادی را از حافظه گوشی‌تان اشغال کرده است. فایل‌ها و کَش برنامه‌ها را می‌توانید از داخل تنظیمات خودشان انجام دهید یا اگر این گزینه را ندارند، امکان پاک کردن آن در اندروید از طریق App Info هر برنامه وجود دارد. اگر هم می‌خواهید جسورانه‌تر عمل کنید، در قسمت حافظه گوشی‌ها در تنظیمات اصلی هم معمولا گزینه‌ای به نام Clear all cache یا چیزی شبیه آن تعبیه شده که فایل‌های موقت تمام نرم‌افزارها را یکجا نابود می‌کند! در این زمینه نرم‌افزارهایی مانند Clean Master هم برای یافتن فایل‌های زیادی و حذفشان بسیار مفید هستند.

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها