پیش از روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند در وسعت امروزی، بخش عمده‌ای از کاربران برای جستجوهای اینترنتی خود از کامپیوترها استفاده می‌کردند و با توجه به اینکه ویندوز مایکروسافت محبوب‌ترین سیستم عامل در میان کاربران بود به این ترتیب این پلتفرم در حوزه استفاده از اینترنت نیز حرف اول بازار را می‌زد. اما به نظر می‌رسد که این روزها این شرایط با سرعت زیادی در حال تغییر است.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۴۵
اندروید به زودی در حوزه استفاده از اینترنت سیستم عامل ویندوز را پشت سر خواهد گذاشت

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، مطابق با گزارشی که توسط شرکت StatCounter منتشر شده است، به نظر می‌رسد که سیستم عامل موبایلی شرکت گوگل یعنی اندروید در رقابت تنگانگی را ویندوز قرار دارد و اگر اندروید با همین سرعت به پیشرفتش ادامه دهد، تعجب برانگیز نخواهد بود که بدانیم در سال آینده اندروید بسیار بیشتر از ویندوز برای وب گردی‌‌های مختلف مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

به گفته Aodhan Cullem مدیر عامل StatCounter، این ایده که اندروید می‌تواند در میزان استفاده از اینترنت سیستم عامل ویندوز را شکست دهد، 5 سال بیش کاملا غیر قابل باور بود. در ژانویه 2012 میلادی، میزان استفاده جهانی اینترنت از ویندوز 82 درصد و اندروید 2.2 درصد بود.

البته این آمار جدید به این معنی نیست که ویندوز در حال شکست خوردن و از دست دادن سهم بازارش است. اما با توجه به فراگیر شدن گوشی های هوشمند و قابلیت استفاده از این گوشی ها برای دسترسی به اینترنت بدون نیاز به وای فای، به این ترتیب کاربران ترجیح می‌دهند از این دستگاه‌های همراه برای آنلاین شدن استفاده کنند و تمایل آنها به استفاده از کامپیوترهای شخصی روز به روز کمتر خواهد شد.

به همین دلیل است که این اواخر بسیاری از شرکت‌ها روی ارایه محتوای موبایلی متمرکز بوده‌اند و نسخه موبایلی وب سایت‌ها خود را طراحی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Mori
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۰
لحظه ای كه منتظرش بودیم!

نیازمندی ها