برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر شبستان معرفی شدند
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
فیلم «۵۲ هرتز» به کارگردانی سجاد شهریاری و تهیهکنندگی ابراهیم اصغری در ساختار غیرخطی که برای بیان حرفهای خود برگزیده، تلاش دارد داستان تقابل و فاصله نسلهای دهههای مختلف در ایران را که در شرایط متفاوتی اجتماعی شدهاند، بیان کند.
مستند «فرار ازقصر» به ماجرای فرار تاریخی رهبران حزب توده از زندان قصر میپردازد. این فرار مهمترین فرار از زندان در تاریخ سیاسی ایران محسوب میشود که طی آن نورالدین کیانوری، خسرو روزبه و عبدالحسین نوشین ازجمله سرشناسترین اعضای حزب با نقشهای پیچیده در پاییز۱۳۲۹ از زندان قصر میگریزند.
سمن قناد(دختر مجید قناد، مجری خاطرهساز برنامههای کودک) درسومین نمایشی که کارگردانی کرده، سعی داشته اثبات کند که به اندازه بازیگری در کارگردانی نیز تلاشهای خلاقهای را به صحنه خواهد آورد.
گرچه فیلمهای کمدی توانستند در سالی که رو به پایان است، سینمای ورشکسته از دوران همهگیری کرونا و البته اکران تحت تاثیر وقایع سال گذشته را نجات دهند و برگی تاریخی از حضور مردم در سالنهای نمایش فیلم را در کارنامه سینمای ایران رقم بزنند اما به نظر میرسد این استقبال مردمی به مذاق برخی خوش نیامده ودرصدد، زدن زیرمیز هستند تا دوباره وضعیت اکران را به قوانین مندرآوردی پیوند بزنند که نتایج آن قهر دو دههای مخاطبان از سینما بود.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از استقبال بی نظیر مالایاییها و فروش ۱۰۰ درصدی فیلمهای ایرانی خبرداد و گفت: بخش دوم افتتاحیه سینمای ایران با حضور کارگردان برجسته کشورمان سرکار خانم نرگس آبیار در شهر پنانگ مالزی برگزار میشود.
هلدینگ رسانهای وسبک زندگیHybe Corporation کره بالاخره از تیزر سریال جدید خود رونمایی کرد و به مشتاقان خود این علامت را فرستاد که بهزودی شاهد تماشای سریالی هستند که از چهار سال قبل، وعده نمایش آن داده شده بود. اماچرا این سریال این همه مشتاق دارد و برای آن خبرسازی وخبررسانیهای پیاپی صورت میگیرد؟
در روزهای پایانی سالی قرار داریم که پس از دو دهه، سینما توانست چرخه اقتصادی خوبی را تجربه کند. چرخه معیوب اکران و بهتبع آن تولید در سینمای ایران دچار مشکلاتی بود که امسال بهواسطه شرایط خاصی که در کشور وجود داشت، وضعیت اکران به گونهای رقم خورد که به نفع تولیدکننده، توزیعکننده و نمایشدهنده باشد.
هرملتی که تاریخ را نخواند، ناگزیر به تکرار آن است. این جمله را همه آنقدر شنیدهایم که به راحتی از کنارش میگذریم؛ این پدیده یعنی ابتذال و نخنما شدن مفاهیم و راهبردهای اساسی و کلیدی در نظر اکثریت جامعه، خود امر خطرناکی است که نباید به سادگی از کنارش گذر کرد و نباید اجازه داد که تکرارها و کلیشهسازیها ما را از حقایق مهم پشت بعضی جملهها غافل کنند.
۲۹سال است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهعنوان متولی سینمای استعدادآفرین دهههای ۶۰ و ۷۰، دوسالانه پویانمایی را در قالب جشنواره برگزار میکند. این جشنواره در ادامه روند تولید پویانماییهای کانون مانند «بچهزرنگ» میتواند موتور محرکی برای تولید بیشتر و باکیفیتتر آثار باشد اما پیش از پرداختن به این رویداد نیاز است که کمی درباره روند شکلگیری این صنعت جذاب و سرگرمیساز صحبت کنیم.