سوشا مکانی درگفت‌و‌گو با جام‌جم:

تا صبح هم بازی می‌کردیم گل نمی‌خوردم

بعد از بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان بعضی‌ها به شوخی می‌گفتند سوشا مکانی «لئو یاشین» شده است.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۸۱
تا صبح هم بازی می‌کردیم گل نمی‌خوردم

همان دروازه‌بان افسانه‌ای روس‌ها که حالا از دنیا رفته است. مکانی امسال کلا خوب بوده. از زمانی که به لیگ برتر بازگشت، توانست در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و در حال حاضر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ است.

او علاوه بر بازی پرسپولیس، در بازی با فولاد و چند بازی دیگر هم سیوهایی فوق‌العاده داشت، به شکلی که تارتار، سرمربی نفت مسجد سلیمان معتقد است باید دوباره به تیم ملی دعوت شود. بعد از بازی پرسپولیس گفت‌و‌گویی با مکانی داشتیم و او توضیحاتی درباره درخشش در این مسابقه و همین‌طور اتفاقات جنجالی بعد از بازی داد.

خیلی‌ها به شوخی می‌گویند جلوی پرسپولیس لئو یاشین شده بودی.

من اسمش را درخشش نمی‌گذارم. این روند رو به رشدی است که در چند بازی اخیر داشتم. وقتی وارد لیگ ایران شدم، تلاش کردم تا تمرین کنم و به بالاترین سطح آمادگی برسم. الان در مسیر همان رشد و پیشرفت هستم. تیم ما چند بازی پشت سر هم است که گل نخورده و این نشان می‌دهد کلا تیم ما یک روند صعودی دارد. امسال تنها 5 گل در 11 مسابقه خورده‌ایم که دومین خط دفاع برتر لیگ برتر هستیم. چنین چیزی نشان می‌دهد در مجموع عملکرد تیمی ما خوب است. من هم گوشه‌ای از کار را گرفته‌ام. خدا را شکر شرایط خوب است.

دنبال ثبت یک رکورد خوب برای کلین شیت هستی؟ چون این روزها بازار کلین شیت و رکوردزنی خیلی داغ است.

من دنبال کلین شیت و از این‌طور رکوردها نیستم. رکورد برای کسانی است که دنبال آمار و ارقام هستند. من حتی دیروز نمی‌دانم چند توپ گرفتم. دنبال این چیزها واقعا نیستم. همین که در مسیر پیشرفت قرار بگیرم و از نظر فنی بتوانم روز به روز ارتقا پیدا کنم برایم کافی است. نگاه من این است که هر روز یک چیز جدید یاد بگیرم. در نفت مسجد سلیمان حتی از کوچکترین گلر تیم هم نکاتی یاد می‌گیرم چون فکر می‌کنم پیشرفت انتها ندارد. باید از آقای حسین اینانلو، مربی دروازه‌بان‌های نفت تشکر کنم که برای پیشرفت ما واقعا وقت می‌گذارد. هم از نظر فنی و هم از نظر روحی و روانی دارد روی همه کار می‌کند. یک بستر خیلی خوبی در نفت مسجد سلیمان مهیا شده است. درست که از نظر مالی و سخت افزاری در شرایط خوبی نیستیم و مشکلات زیادی داریم، ولی از نظر فنی چرا. یک بستر خوبی فراهم شده برای آن‌که بتوانیم در آرامش و دور از حاشیه کارمان را جلو ببریم.

بعضی‌ها به شوخی می‌گویند اگر بازی تا صبح هم ادامه پیدا می‌کرد سوشا گل نمی‌خورد.

من هم همین اعتقاد را دارم. اگر تا صبح هم بازی ادامه داشت گل نمی‌خوردم! (خنده) البته این شوخی است که من دیدم بعضی‌ها کرده‌اند. بعد از بازی همیشه این چیزها وجود دارد. من تلاش کردم برای تیم مثمرثمر باشم و بهترین بازی را انجام دهم. ولی این را مطمئن هستم که اگر سه چهار تا بازی پشت سر هم می‌کردیم، من دوباره تلاشم را می‌کردم تا دروازه را بسته نگه دارم و گلی نمی‌خوردیم. کلا شب ما بود که گل نخوریم. ما با بازی‌های جام حذفی 12،13 مسابقه است که بدون باخت هستیم. این از نظر روحی و روانی به تیم کمک زیادی کرده است. برایمان واقعا فرقی ندارد مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم. به هر حال می‌دانید تیم‌های تراکتور، پرسپولیس، سپاهان و... از جمله تیم‌های قدرتمند هستند. ما آماده مقابله با هر تیمی هستیم. فکر باختن را به طور کلی از سرمان بیرون کرده‌ایم.

بعضی‌ها انتقاد می‌کردند که شما ضد فوتبال بازی کردید.

آقای تارتار جواب دادند. اتفاقا ما فقط برای برد مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم. شما تاکتیک و سیستم ما را آنالیز کنید. حتی به زمین نرفته بودیم تا مساوی کنیم. با توجه به تمریناتی که کادر فنی از مدت‌ها قبل برای تیم در نظر گرفته بود و همین‌طور اردوی 10،12 روزه که در تهران داشتیم، کاملا آماده برد بودیم. این‌که می‌گویم شرایط برای برد ما مهیا بود، واقعی است. البته من خیلی دوست ندارم درباره مسائل فنی به‌ویژه بعد از بازی مقابل تیم محبوبم، حرف بزنم. واقعا حرف زیادی برای گفتن ندارم. فقط خدا را شکر می‌کنم که توانستیم این بازی را ببریم و من هم به قول معروف گوشه کوچکی از کار را دستم بگیرم.

سیوهای خوبت باعث شدی وضع پرسپولیس و علیپور بحرانی شود. شعارهای بعد از بازی را شنیدی؟

ببینید اصلا این مساله به شخص من ارتباطی ندارد. یعنی این درست نیست که بگوییم به خاطر عملکردی که من داشتم پرسپولیس و علیپور هو شدند.

ولی پرسپولیس واقعا وضعیت بدی دارد.

ببینید پرسپولیس خیلی خیلی تیم بزرگی است. وقتی اسم پرسپولیس می‌آید، به نظرم این تیم باید سه بر صفر جلو باشد. این نظر من است. اسم پرسپولیس سه بر صفر باید از رقبا جلو باشد. نباید این‌طور شود که مثلا عملکرد یک بازیکن در مقابل پرسپولیس باعث شود آنها وارد بحران شوند. من انتظار دارم و البته اعتقاد دارم که این تیم موفق خواهد شد. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد چون پرسپولیس تیم محبوبم است.

بعد از بازی تو را هم هو کردند؟

نه، من اصلا چنین چیزی نشنیدم. بعد از بازی سریعا به رختکن تیمم رفتم و از چیزی خبر ندارم.

کاوه علی‌اسماعیلی - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها