هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس رکورد نفت را می‌شکند؟

سوشا مکانی دیروز یک بار دیگر ثابت کرد که هنوز حرف‌های زیادی در فوتبال ایران برای گفتن دارد.
کد خبر: ۱۲۳۸۴۰۹
اگر می توانید به سوشا گل بزنید!

به گزارش جام جم آنلاین ، از آن روزی که سوشا مکانی گلر پرسپولیس بود و حتی در دفع پاس رو به عقب محسن بنگر هم عاجز بود و به راحتی دروازه اش را باز شده دید،تا دیروز که بازیکنان تیم سابقش هر چه زدند به در بسته خورد،فقط چند سال می گذرد.چند سالی پر از تاب و تنش و پستی و بلندی برای کسی که روزگاری جزو بهترین دروازه بانان ایران بود و برای رسیدن به پیراهن شماره 1 تیم ملی رقابت می کرد.

سوشا مکانی هرچقدر در فولاد و سایر تیم هایی که در آن حضور داشت خوب بود، در پرسپولیس هرگز نتوانست به جایگاهی که می خواهد دست یابد. او در رقابت با نیلسون برزیلی معمولا نیمکت نشین بود و حتی وقتی که حمید درخشان و در ادامه برانکو ایوانکویچ به عنوان گلر اول پرسپولیس روی او حساب کردند،باز هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و حتی خیلی ها معتقدند پرسپولیس قهرمانی فصل 94-95 را به دلیل نداشتن گلری مطمئن از دست داد. پس از آن بود که سوشا از پرسپولیس جدا شد و حواشی مختلف به سراغ او آمد که در نهایت باعث خروج او از ایران و حضورش در فوتبال اتریش شد.

در این میان اما کارلوس کی روش همچنان به سوشا اعتقاد داشت و به اعتبار حضور او در فوتبال اروپا همچنان مکانی را به اردوی تیم ملی دعوت می کرد و حتی در بازی رفت مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی 2018 از او درون تیم ملی استفاده کرد.

رنسانس در جنوب

بازگشت سوشا مکانی به فوتبال ایران و پیوستن به نفت مسجدسلیمان درحالی که چند هفته از آغاز لیگ برتر گذشته بود چندان توجهات را به خود جلب نکرد. همانطور که پیوستن علیرضا حقیقی به نساجی مازندران هم خیلی سر و صدا نکرد. اما هرچه که گذشت سوشا بیشتر خود را نشان داد. او تحت هدایت مهدی تارتار خیلی زود به شماره 1 مسجدسلیمانی ها تبدیل شد و نقش مهمی در شکست نخوردن زردپوشان جنوبی تا اینجای رقابت های لیگ برتر ایفا کرد تا حالا همه از احیای دروازه بانی بگویند که به دنبال گرفتن حق خود از فوتبال است.

اوج کار سوشا مکانی در این فصل از رقابت های لیگ برتر بی تردید به بازی دیروز تیم فعلی اش مقابل تیم سابقش بر می گردد.جایی که مکانی با 7 مهار و 2 خروج موفق از دروازه و کسب نمره 8.46 بهترین بازیکن تیمش بود و زمینه برد بزرگ نفت مسجدسلیمان را در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس فراهم کرد. عملکردی که بازیکنان پرسپولیس مثل امید عالیشاه و مهدی ترابی را در گلزنی ناکام گذاشت و اگر استمرار پیدا کند،می تواند شانس او را برای بازگشت به تیم ملی زیر نظر مارک ویلموتس تقویت کند.

عرفان حاج‌بابایی/ روزنامه نگار ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها