مدیر شبکه رادیویی قرآنی با اعلام خبر برگزاری مشاعره قرآنی برای اولین بار از این شبکه، به پخش سخنان آیت الله مجتبی تهرانی پس از درگذشت وی از این شبکه رادیویی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۰۵۱
اجرای زنده مشاعره قرآنی/ پخش سخنان آیت‌الله مجتبی تهرانی از رادیو قرآن

 نشست خبری محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن به منظور اعلام برنامه‌های عیدانه این شبکه رادیویی دیروز دوشنبه 14 اسفند در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

محمدزاده در این نشست به پخش تلاوت‌های جدید از رادیو قرآن اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن از 26 اسفند آغاز می‌شود و گروه تلاوت پیشرو در ارائه برنامه در این ایام است. به این ترتیب که در جدول پخش نوروزی توجه ویژه به پخش تلاوت‌های ایرانی شده و 8:15 هر روز یک تلاوت جدید از قاریان برجسته ایرانی پخش می‌شود. همچنین ساعت 11 هر روز نیز تلاوت نوجوانان را تقدیم شنوندگان می‌کنیم.

وی از برنامه‌های "گلستان قرآن"، "ضحی"، "سروش هدایت" و "حریم طه" نام برد و یادآور شد: در بازه زمانی ذکر شده یعنی از 26 اسفند تا 16 فروردین روزانه بیش از 10 عنوان تلاوت جدید داریم که در آنها به شاهکارهای تلاوت اهمیت خاصی داده شده است و بیش از 90 درصد تلاوت‌ها برای اولین بار از این شبکه پخش می‌شود. از 29 اسفند تا 16 فروردین ساعت 7 و 20 دقیقه به مدت 45 دقیقه شاهکار تلاوت پخش می‌شود این تلاوت‌ها به اندازه‌ای جذاب هستند که همچون موسیقی که بارها شنیده می‌شود و باز هم جذابیت برای شنیدن دارد شاهکار نام گرفته‌اند.

اهدای مجموعه تلاوت‌های استاد محمد شحات انور از طرف فرزندان به رادیو قرآن

مدیر شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: در ایام نوروز روزانه 290 دقیقه تلاوت‌های جدید، معادل 87 ساعت در ایام نوروز تلاوت جدید روی آنتن می‌رود. محمود شحات انور در سفر اخیر خود به ایران اعلام کرد که در سفر بعدی مجموعه تلاوت‌های پدر خود استاد محمد شحات انور را به رادیو قرآن تقدیم خواهد کرد. گرچه ما رایزنی کرده بودیم تا این آثار را خریداری کنیم اما فرزندان شحات انور تأکید داشتند که می‌خواهند این آثار را به رادیو قرآن جمهوری اسلامی هدیه کنند.

محمدزاده ادامه داد: برنامه‌های جدید تلاوت نوجوانان تولید کرده‌ایم که در ایام نوروز هر روز ساعت 11 پخش می‌شوند و 80 درصد این تلاوت‌ها نیز به نوجوانان ایرانی اختصاص دارد. همچنین تلاوت‌های مصری در 5 نوبت خواهیم داشت و تلاوت‌های جدید قاریان مصری را روی آنتن می‌فرستیم. ساعت 9 صبح 30دقیقه، 10صبح 10 دقیقه، ساعت 15 به مدت 30، ساعت 18  به مدت 10 و ساعت 23 به مدت 60 دقیقه این تلاوت‌ها پخش می شود و غیر از ساعت 8 و 14 که خبر پخش می‌شود، تلاوت‌ها راس ساعت با یک ربع تاخیر روی آنتن می‌رود.

وی با بیان اینکه در این دو ساعت یعنی 14:15 نیز تلاوت‌های ایرانی برای نخستین بار از رادیو پخش می‌شود، اظهار کرد: ضمن اینکه تلاوت‌های روتین 5 سوره یاسین، نبا، نوح، ملک و واقعه نیز به ترتیب در ساعت‌های 6 صبح، قبل از اذان ظهر، ساعت 17، 21 و 23 پخش خواهد شد.

پخش سخنان زنده یاد آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی برای نخستین بار

مدیر رادیو قرآن با اشاره به همزمانی تعطیلات نوروز با ایام فاطمیه خاطرنشان کرد:‌ در این مدت زمان نیز برنامه "سیره فاطمی" پخش خواهد شد. ضمن اینکه قبل از هر تلاوت نیز برنامه "بهره‌ای از کلام بزرگان" که سخنانی از آیات عظام است در نظر گرفته شده است که از میان این افراد، سخنان آیت الله مجتبی تهرانی که در زمان حیاتشان اجازه پخش آن را نداشتیم، با مجوز وصی ایشان برای نخستین بار روی آنتن می‌رود.

محمدزاده تصریح کرد: مسابقات قرآنی برای کودک و نوجوان و نمایش قرآنی و برای نخستین بار مشاعره قرآنی براساس آیات نیز از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی براینکه آیا مشاعره قرآنی تولیدی یا به صورت زنده روی آنتن می‌رود، توضیح داد: این برنامه با محوریت موضوعات قرآنی است. برای مثال موضوع تقوا را در نظر می‌گیریم و فردی که بتواند بیشتر اشعار با این موضوع را قرائت کند،‌ برنده می‌شود. مجری برنامه نیز پیشنهاد داده آن را به صورت زنده برای اولین بار روی آنتن ببریم.

مدیر رادیو قرآن همچنین به برنامه‌های پر طرفدار آیت الله شجاعی و جوادی آملی اشاره کرد و گفت: دو برنامه با موضوع توحید و تفسیر سوره آل عمران با موضوع بهشت نیز از این بزرگان برای رادیو قرآن در نظر گرفته شده است که برای اولین بار روی آنتن می‌رود. همچنین با توجه به علاقه جوانان به تفسیر و پژوهش قرآنی با حضور جوانان فرهیخته و پژوهشگر و یک کارشناس با محور سوره قیامت میزگرد تفسیر نیز خواهیم داشت.

آغاز تحقیقات تیم پژوهشی رادیو قرآن به محض نامگذاری سال

محمدزاده با اشاره به ایجاد یک تیم پژوهشی ویژه نامگذاری سال، یادآور شد: به محض اعلام موضوع سال جدید این تیم درباره آن تحقیق و در برنامه‌های عصرگاهی با محوریت موضوعات قرآنی به آن بپردازیم. "رویدادهای قرآنی" دیگر ویژه‌برنامه نوروزی رادیو قرآن است. در هر روز فروردین نیز به رویدادهای قرآنی هر ماه سال 91 پرداخته می‌شود به این صورت که در روز  اول فروردین رویدادهای قرآنی فروردین در روز دوم رویدادهای قرآنی ماه اردیبهشت و به همین ترتیب درباره رویدادهای قرآنی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر رادیو قرآن پخش زنده مراسم تحویل سال از حرم عبدالعظیم حسنی با نام "عطر قرآن بوی بهاران"، پخش پیام نوروزی و سخنان رهبری و گزارش‌های زنده از کاروا‌ن‌های راهیان نور را نیز از جمله دیگر ویژه برنامه‌های نوروز سال 92 نام برد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها