از سوی روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۴۰۰ اعلام شد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در روز‌های آلوده پایتخت توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۲۴۶۸۹۲
نحوه محاسبه عوارض طرح ترافیک ۹۹ در روز‌های آلوده پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره افزایش ۵۰ و ۱۰۰ درصدی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در زمان آلودگی هوا گفت: پیش‌تر پلیس راهور تهران بزرگ مطلبی را عنوان کرد که موجب به وجود آمدن حواشی شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: پلیس راهور پیش‌تر اعلام کرد که اگر خودرویی در روز‌های آلوده وارد محدوده طرح ترافیک شود، به جای یک روز از سهمیه ماهانه‌اش، دو روز کسر می‌شود و با مطرح شدن این نکته از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در روز‌های آلوده ۲ برابر می‌شود، شبهه‌ای ایجاد شد مبنی بر اینکه شهرداری می‌خواهد بر خلاف نظر پلیس راهور عمل کند.

او با تأکید بر اینکه هیچگاه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر خلاف نظر پلیس راهور عمل نمی‌کند، گفت: در روز‌های آلوده که شاخص آلودگی از مرز عدد ۱۰۰ بگذرد، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک ۵۰ درصد و در روز‌هایی که عدد شاخص آلودگی هوا از مرز ۱۵۰ عبور کند، عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حجت تصریح کرد: تنها در روز‌های آلوده و بر اساس جلسه کمیته اضطرار، نظر پلیس راهور مبنی بر کسر ۲ روز از سهمیه ماهانه تردد در محدوده طرح ترافیک اعمال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها