پویش‌ های مهربانی و فعالیت‌های خیرخواهانه مسجد جامع گلشن گرگان در ماه مبارک رمضان و در دوران کرونا رونق بیشتری گرفته است

شور رمضان در گلشن گرگان (+عکس)

خبر تلخ استاندار گلستان:

خلیج گرگان ۴ سال دیگر خشک می‌شود‌

استاندار گلستان گفت: اگر کاری نکنیم تا چهار سال آینده چهل هزار هکتار از خلیج گرگان خشک می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۳۴
خلیج گرگان ۴ سال دیگر خشک می‌شود‌

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، هادی حق شناس شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های پس از انقلاب دو سنت خوب مانند دهه فجر و هفته دولت ایجاد شده که پروژه‌ها افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند و حضور مقامات کشور در استان‌ها پر خیر و برکت است.

وی افزود: در شروع دولت تدبیر و امید نگاه این بود که سهم بخش خصوص افزایش و سهم دولت کاهش پیدا کند و این روند به خوبی طی شده است.

حق شناس تصریح کرد: امسال در دهه فحر با وجود تحریم‌های ظالمانه هزار میلیارد تومان پروژه دولتی و دو هزار میلیارد تومان پروژه خصوصی داریم که نسبت به دهه فجر سال گذشته هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سیل ابتدای سال تخریب ایحاد کرد اما برکت بزرگی هم برای گلستان بود، گفت: هزار میلیارد تومان شامل 700 میلبارد تومان تسهیلات بلاعوض و 300 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد در دو بخش کشاورزی و مسکن به مردم سیل زده پرداخت کردیم.

حق شناس اضافه کرد: 98 درصد از هفت هزار و 700 واحد مسکونی به مرحله پیکر رسیده و 70 درصد باقی مانده هم به مرحله سقف رسیده است و چهار هزار واحد هم در دهه فجر تحویل مردم داده می‌شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه برای افراد آسیب دیده از سیل در صورت مراجعه ما مسکن می‌سازیم، گفت: در شهرها 49 میلیون تومان وام بلاعوض و 65 میلیون تومان وام چهار درصد و در روستاها 34 میلیون تومان وام بلاعوض و 55 میلیون تومان وام چهار درصد پرداخت خواهیم کرد.

حق شناس خاطرنشان کرد: در سیل گلستان 220 کیلومتر لایروبی کردیم و در شهرستان آق قلا پنج کیلومتر لابروبی شده که آرزوی 40 ساله مردم بود.

وی افزود: سد وشمگیر ترمیم شده و دولت 30 میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب اختصاص داده تا پیگیری کنیم و در فصل بهار آبگیری شود.

حق شناس اضافه کرد: در سه بخش رونق تولید، تبصره 18 صنعت و جهاد و بازسازی و نوسازی 658 میلیارد پرداخت کردیم که موجب شده رتبه پنجم رونق تولید، رتبه هشتم تبصره 18 و رتبه ششم بازسازی و نوسازی را در اختیار داشته باشیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه در سفر اول و دوم دولت به گلستان تفاهم نامه‌هایی با بانک‌ها انجام شد، گفت: در بخش ارزی 300 میلیون یورو و در بخش ریالی 6 هزار و 600 میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شده بود که در مجموع 27 میلیارد تومان ان پرداخت شده و باید از این تفاهم نامه‌ها امتیازات ویژه‌ای به غبر از منابع بانک‌ها دریافت کنیم.

حق شناس با بیان اینکه در گلستان میانگین تعداد تخت بیمارستان 50 درصد کمتر از میانگین کشور است، بیان داشت: دو هزار و 850 تخت در بیمارستان‌های استان داریم که دو هزار و 800 تخت آن دولتی است و باید در بخش خصوصی هم افزایش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 97 درصد واحدهای صنعتی در گلستان کوچک و متوسط هستند، گفت: 70 درصد از این تعداد در 23 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارند.

حق شناس خاطرنشان کرد: گلستان به لحاظ وسعت بیست و یکمین استان کشور بوده اما ظرفیت‌های زیادی داریم و با این وجود درآمد سرانه مردم گلستان کمتر از میانگین کشوری است.

وی یادآور شد: حجم تجارت استان گلستان هفت سال قبل پنج میلیارد دلار بود و اکنون به 150 میلیون دلار تبدیل شده که دلیل آن اختلاف گاز و برق با کشورهای همسایه بوده است.

حق شناس تصریح کرد: در مرز اینچه برون سه برابر گمرک معمولی کارمند داریم و 100 هزار ترکمن در 10 ماه گذسته وارد کشور شدند اما از این ظرفیت بی نظیر نتوانستیم استفاده کنیم.

وی در خصوص زهکشی اراضی استان گلستان گفت: قبل از انقلاب فقط سه هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده اما اکنون با زهکشی 10 هزار هکتار دیگر در مجموع به 52 هزار هکتار خواهد رسید و هفته بعد هم زهکشی 50 هزار هکتار کلنگ زنی می‌شود.

وی یادآور شد: زهکشی موجب خواهد شد که با ایجاد کانال، آب در زمان سیل بیرون برود و همچنین بهره وری محصولات کشاورزی هم افزایش خواهد یافت.

استاندار گلستان به خشکی خلیج گرگان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کاری نکنیم تا چهار سال آینده چهل هزار هکتار از خلیج گرگان خشک می‌شود، این خلیج نیازمند آب است و اگر این انفاق نیفتد چهار سال دیگر باید صدها برابر برای ایجاد کانال هزینه کنیم.

حق شناس در پایان به مشکل جزیره آشوراده و اختلاف با استان مازندران اشاره کرد و گفت: بین میانکاله و آشوراده در کار یکدیگر مداخله می‌شود که حل این مشکل نیازمند ورود حاکمیت است تا بدبینی‌ها از بین برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها