شرکت بنتلی از پیچیده‌ترین طراحی داخلی اتومبیل در تاریخ صنعت خودروسازی جهان، رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۹۰
رونمایی از طراحی داخلی حیرت‌انگیز بنتلی (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، برند شرکت بنتلی یک مترادف برای سلیقه و اصلاح است. آخرین خودرو لوکس کمپانی بنتلی، یعنی Flying Spurs، نیز از این امر مجزا نیست.

محصول فوق‌العاده بنتلی یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های داخلی را در تاریخ محصولات این برند به خود اختصاص داده است.

هر کدام از خودرو‌های این عنوان از ۳۵۰ قالب چرم ساخته شده که بر روی ۶۰ قطعه داخلی، توسط ۱۴۱ صنعتگر، دوخته شده‌اند.

نکته جالب اینجاست که برای دوخت چرم‌ها بر روی خودرو نزدیک به دو مایل نخ مورد استفاده قرار گرفته است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که چرم استفاده شده، از پوست بوفالو‌های اروپای شمالی گرفته شده و تمام این حیوانات ابتدا در صنعت اغذیه حضور داشته‌اند و شرکت هیچ‌گونه از این موجودات را برای استفاده شخصی از بین نبرده است.

در کنار رعایت روند اخلاقی برای تهیه چرم‌ها، شرکت بنتلی همچنین اطمینان خاطر کرده است که تمامی چرم‌ها خالی از هر نوع انگل باشند تا به مرور زمان پوشش‌های خودرو لکه دار نشوند.

گفته می‌شود کارکنانی که مسئولیت طراحی و دوخت چرم بر روی خودرو را داشته‌اند، در کمترین حالت، به مدت پنج ماه زیر نظر استاد مربوطه در شرکت بنتلی آموزش دیده‌اند.

علت این عمل اصرار کمپانی به بی‌نقص بودن پوشش داخلی خودرو بوده است. یکی از نکته‌های مهم در طراحی داخلی این خودرو پوشش دور فرمان است.

کمپانی بنتلی اظهار داشته که این دوخت خانه تمامی پوشش‌های دست‌باف در صنعت خودروسازی است. این یک ادعای خیلی قدرتمند است که البته بنتلی حق گفتن آن را دارد.

دوخت‌های انجام شده بر روی این اجزا به قدری پیچیده است که هیچ دستگاه دوختی از پس آن‌ها بر نمی‌آید. گفته می‌شود زمان دوخت هر یک از پوشش‌های فرمان، توسط یک استادکار، نزدیک به سه ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

با این که شرکت بنتلی فرمان‌ها را پیچیده‌ترین بخش نامیده است، ولی این به آن معنی نیست که اجرای دیگر اجزا آسان باشد.

لازم به ذکر است که دوخت روکش صندلی‌ها دوازده ساعت زمان نیاز دارد. نکته قابل توجه آن است که شرکت بنتلی لوگو خود را بر روی بدنه صندلی‌های خود دوخته است که از ۵۱۰۳ بخیه تشکیل شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها