پورشه GT3 یک خودرو مسابقه‌ای محسوب می‌شود که موتور آن به گیربکس ۷ سرعته PDK مجهز است.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۶۶
نگاهی کوتاه به پورشه 911 GT3 +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه 911 GT3 یک خودرو مسابقه‌ای و آماده محسوب می‌شود که زمان لازم برای دستیابی این خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برابر با ۳.۱ ثانیه است. پورشه 911 از تمام مدل‌های تولید شده و متنوع این شرکت طرفداران خاصی در میان مردم برای خود پیدا کرده است. به جرات می‌توان گفت؛ پورشه 911 GT3 یک خودرو مسابقه‌ای و آماده برای سرعت و شتاب محسوب می شود. طراحی پورشه 911 GT ۳ آنچنان که باید و شاید دستخوش تغییر قرار نگرفته است و از میان تغییرات آن می‌توان به قسمت ورودی‌های هوا که جدید و بروز شده اند و دیفیوزر که استفاده شده در آن از نوع جنس فیبر کربن بو در ابعاد بزرگتر بوده است، اشاره کرد.

بدنه پورشه 911 GT3 از نظر آیرودینامیک بروز شده و با استفاده از اسپویلر و دیفیوزر در جلو و عقب و همچنین بهرمندی از باله‌های هدایت کننده هوا در کناره‌ها با جنس کربن توانسته است به کاهش وزن و افزایش تعادل برسد و چراغ‌های جلو و عقب نیز بروز جدید هستند.

زمان لازم برای دستیابی این خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت از حالت سکون برای نسخه مجهز به گیربکس دوآل کلاچ هفت سرعته برابر ۳.۱ ثانیه است. شتاب ۰-۹۶ GT3 مجهز به گیربکس دستی شش سرعته نیز ۳.۵ ثانیه به طول می‌انجامد و در تست یک چهارم مایل هم 911 اتومات بهتر عمل نموده و موفق به ثبت رکورد ۱۱.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۲۶.۶ مایل بر ساعت شده است.

جالب است در جریان باشید که؛ ارقام مذکور برای پورشه 911 مجهز به گیربکس دستی برابر ۱۱.۵ ثانیه و ۱۲۵.۲ مایل بر ساعت است. اما باید؛ به یاد داشته باشید که با یک پیشرانه شش سیلندر تخت به قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۴.۵ نیوتن‌متر در زیر کاپوت 911 مذکور روبرو هستید.

نسخه سبک‌تر مجهز به گیربکس اتوماتیک توانست در مسیر لغزنده ویژه، شتاب جانبی ۱.۰۷ جی را به ثبت برساند، اما GT3 با گیربکس دستی و ۱۰.۵ کیلوگرم وزن بیشتر، شتاب جانبی معادل ۱.۱۱ جی را از خود به نمایش گذاشت و در مسیر ۸ شکل نیز نمونه دستی بهتر عمل نمود و رکورد ۲۲.۵ ثانیه را ثبت نمود. عملکرد پورشه 911GT3 تجهیز شده با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک در پیست مذکور، به اندازه ۰.۲ ثانیه کندتر بود. شتاب جانبی وارده بر هر دو نسخه در پیست ۸-شکل، معادل ۰.۹۳ جی است.

موتور پورشه 911 GT ۳ چگونه است؟

موتور پورشه 911 GT ۳ به گیربکس ۷ سرعته PDK مجهز است و می‌تواند سبب ایجاد شتاب ۰ تا ۱۰۰ در مدت ۳٫۲ ثانیه و بیشترین سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ثانیه شود.

این یعنی کاهش شتاب این خودرو از ۳٫۸ به ۳٫۲ ثانیه. پورشه GT3 مجهز به گیربکس دستی شش سرعته، در پیست مخصوص توانست زمان یک دقیقه و ۲۴ ثانیه و ۶۶ صدم ثانیه را به ثبت برساند و این درحالیست که نمونه مجهز به جعبه دنده PDK معادل ۲۰ صدم ثانیه بیشتر طول کشید تا از خط پایان بگذرد.

حتی با این وجود هم GT3 نسبت به لامبورگینی اونتادور SV، کوروت Z۰۶ به قدرت ۶۵۰ اسب بخار، مکلارن ۶۵۰S و لامبورگینی اوراکان ۶۱۰ اسب بخاری سریعتر عمل نموده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها