ضد انقلاب، یک مفهوم است و به معنای کسی است که در ضدیت و علیه انقلاب عمل می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۴۸۶۰
سنگ پرت می‌کنند تا آرمان ملی را  زیر سوال برند

این واقعیت در 41سال پس از پیروزی انقلاب همواره وجود داشته است، ابتدای دهه 60 ماجراهایی که شهید بهشتی درگیر آن بود، همچنین در اتفاقات 78 و 88 و آبان امسال که نارضایتی مردم از اجرای ناقص سیاست اقتصادی توانست مورد بهره برداری ضد انقلاب قرار بگیرد.

این لایه ضد انقلاب ماهیتی کاملا استکباری دارد که با هر جنبش ضدسرمایه‌داری مقابله می‌کند. این رویارویی، تمدنی است و نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت.

قطعا آن ارتش تمدن غرب که در بغداد سردار سلیمانی را مورد حمله قرار داده و ایشان را به شهادت می‌رساند پیاده سوارانی دارد که در برخی مواقع در حوزه قدرت نرم و برخی در حوزه قدرت سخت قرار دارند.

بنابراین تعرض تعداد محدودی به ساحت سردار سلیمانی، پدیده جدیدی نیست و در آبان نیز شاهد چنین اعتراضاتی بودیم و عجیب است عده‌ای فکر کنند افرادی که در آبان این تعرضات را انجام دادند از بین رفته‌اند. این لایه ضدانقلاب وجود دارد و امروز هم واضح‌تر شده است.

سرباز یک تمدن در بغداد، سردار سلیمانی را به شهادت می‌رساند، یک رهبر تروریست به فارسی توییت می‌زند و برای حضور مردم در خیابان پیام می‌دهد و این لایه ضدانقلاب امروز دوباره در جهت بازسازی خود در تلاش است.

حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی حمایت از آرمان ایران بود و طبیعی است استکبار در جهت زیر سوال بردن این آرمان تلاش می‌کند.

ده روز قبل، محبوب‌ترین چهره ملی ایران شهید شد؛ فردی که یک مرجع دینی، کنشگر سیاسی و فرهنگی نبود بلکه فرمانده نظامی بود و در دهه گذشته در تمام رویارویی‌های نظامی در منطقه و در لبه مستقیم تماس با جنگ بود و سیاست صدور انقلاب را در منطقه تعقیب می‌کرد.

مراسم تشییع سردار سلیمانی، همه‌پرسی بسیار بزرگی در ایران بود و به تعبیری مردمی که در مراسم حضور یافتند در همه‌پرسی شرکت کردند؛ بنابراین هر چیز دیگری در کنار این موضوع قابل نادیده گرفته شدن است.

وقتی یک جهش ایجاد می‌شود و قطار به‌سرعت از مسیری عبور می‌کند طبیعتا عده‌ای به آن سنگ می‌زنند. امروز ما در چنین موقعیتی قرار داریم و برخی در حال سنگ انداختن هستند که اهمیت چندانی ندارد.

فرشاد مهدی‌ پور - فعال سیاسی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها