توده ۸ کیلوگرمی از شکم یک بانوی ساوجی خارج شد.
کد خبر: ۱۲۴۳۴۷۷
خروج توده ۸ کیلویی از شکم بانوی ساوجی

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر فرهود مقصودلو پزشک جراح این بیمار در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: این عمل موفقیت آمیز در بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه صورت گرفت و توده ۱۸ سانتیمتری به وزن ۸ کیلوگرم طی یک عمل جراحی سه ساعته از تخمدان سمت چپ این زن ۴۳ ساله خارج شد.

وی بیان کرد: این بیمار که در مراجعه به برخی پزشکان متخصص زنان و جراح در خصوص درمان خود نتیجه ای نگرفته بود در کلینیک بیمارستان شهید مدرس ویزیت و نهایتا تحت عمل جراحی قرار گرفت و صبح امروز عمل جراحی برداشت هر دو تخمدان و رحم با توجه به احتمال بالای ماهیت سرطانی توده بسیار بزرگ انجام شد.

دکتر مقصودلو افزود: بیمار به دلیل حجم بالای توده قریب به یکسال بود که به سختی اقدام به خوردن و خوابیدن می‌کرد و خوشبختانه این عمل جراحی در این سایز برای نخستین بار در شهرستان ساوه با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد: احتمال پارگی حجم بالای توده که ترکیبی از کیست و مواد جامد بود، وجود داشت، از طرفی اگر چنین توده ای ماهیت سرطانی داشته باشد برای بیمار خطرناک خواهد بود که خوشبختانه خطر برطرف شد.

این جراح عمومی با اشاره به شرایط بیمار پس از عمل جراحی گفت: هم اکنون حال عمومی و شرایط بالینی بیمار پس از عمل جراحی رضایت بخش بوده و برای ادامه درمان تحت مراقبت کادر درمان بیمارستان قرار دارد.

دکتر مقصودلو در پایان گفت: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند تا اقدامات تشخیصی و درمانی به موقع برای وی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها