روز گذشته تصویر بسته سالاد الویه‌ای که یکی از مواد تشکیل دهنده آن به گواهی برچسب بسته، گوشت خوک بود، به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۵۳
رد خبر توزیع سالاد الویه با گوشت خوک در یزد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، یکی از شهروندان یزدی روز گذشته هنگام خرید سالاد الویه هنگام بررسی برچسب بسته، متوجه استفاده از گوشت خوک در سالاد به گواهی برچسب بسته می‌کند.

با گرفتن تصویری از این بسته و بارگذاری آن در فضای مجازی، به سرعت این خبر در سراسر استان پیچید و مسئولان حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد را وارد عمل کرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه اظهار داشت: بعد از انتشار عکس و ویدیو از بسته سالاد الویه شرکتی در فضای مجازی، کارشناسان این معاونت به واحد تولیدی مربوطه اعزام شدند.

مورکیان بیان کرد: پس از انجام بازرسی مشخص شد اشتباه از چاپ کاور‌هایی است که روی بسته بندی سالاد الویه قرار گرفته و در این بسته‌ها به هیچ وجه گوشت خوک استفاده نشده است.

وی بیان کرد: در بازرسی از واحد تولیدی مشخص شد ۷ هزار و ۸۰۰ کاور با چاپ مذکور اخیراً برای این شرکت طراحی شده که از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ کاور در کارخانه همچنان موجود بوده که تماماً توقیف شد.

مورکیان عنوان کرد: این کارخانه همچنین ملزم به انتشار فراخوان بازگشت بقیه محصولات با این کاور از سطح عرضه شده است.

وی ادامه داد: بی دقتی در طراحی و چاپ و نیز عدم توجه واحد تولیدی در استفاده از آن، زمینه ساز بروز این اشتباه بوده است.

مورکیان تاکید کرد: به مصرف کنندگان اطمینان می‌دهیم هیچگونه تولیدی با گوشت خوک در استان انجام نگرفته و این مورد به دلیل بی دقتی و کم توجهی در طراحی و چاپ کاور بسته بندی جدید این واحد رخ داده است.

وی تصریح کرد: برای کسب اطمینان بیشتر، برای بررسی کیفی محصول با دستور مدیریت اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی استان، از محصولات این کارخانه نمونه برداری انجام و به آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها