سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: مراقب افرادی که تحت عنوان جعلی «مأمور پلیس» اقدام به سرقت از شهروندان، گردشگران و اتباع خارجی می‌کنند، باشید.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۲۷
مراقب مامورنماهای قلابی باشید

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: خبرهایی مبنی بر سرقت از شهروندان، گردشگران و اتباع خارجی به پلیس گزارش شده که در این روش افرادی تحت عنوان جعلی «پلیس» با نزدیک شدن به افراد ناآگاه که اغلب مسافر یا تبعه خارجی هستند، خود را مأمور پلیس معرفی کرده و به بهانه کنترل مدارک، گذرنامه و اقامت، اقدام به تفتیش بدنی و یا بازرسی وسایل آنها و سپس سرقت وجوه نقدی و ارزی کرده و متواری می‌شوند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان در مواجهه با اشخاصی که خود را مأمور پلیس معرفی می‌کنند حتماً نسبت به رؤیت کارت شناسایی عکس‌دار وی اقدام و در صورت مشکوک شدن، موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی بیان کرد: چنانچه افرادی خود را مأمور سازمان‌های نظامی یا انتظامی معرفی کردند و قصد بازرسی بدنی شما یا منزلتان را داشتند حتماً از اینکه مأمور واقعی هستند یا خیر مطمئن شوید و همواره مطالبه کارت شناسایی یا حکم مأموریت را مد نظر قرار دهید.

سرهنگ رسول‌زاده تصریح کرد: به صرف داشتن تجهیزات پلیسی که چه بسا قلابی باشند فریب نخورید، سارقان مأمور نما با تجربه مجرمانه و با داشتن وسایل قلابی، از سهل‌انگاری، غفلت و عدم آگاهی شهروندان و اتباع خارجی در تشخیص مأموران واقعی پلیس، سوء‌استفاده کرده و مرتکب سرقت می‌شوند.

این مقام انتظامی در ادامه با تاکید بر حفظ هوشیاری و لزوم توجه کافی شهروندان در مواجهه با چنین مواردی گفت: شهروندان بدون احراز هویت واقعی مراجعان، درب منازل خود را به روی فرد یا افرادی که خود را مأموران انتظامی یا دیگر دستگاه‌های امدادی یا خدماتی معرفی می‌کنند باز نکنند.

وی بیان کرد: مأموران پلیس ابتدا نسبت به احراز هویت شما اقدام می‌کنند پس مراقب افرادی که تحت عنوان یا با البسه پلیس، از همان ابتدا قصد کنترل خودرو، بازدید بدنی و یا بازرسی اشیا با ارزش شما را دارند باشید.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان ضمن تاکید بر لزوم آگاهی شهروندان برای شناخت مأموران واقعی پلیس به مردم توصیه کرد ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آنها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ با مأموران انتظامی در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها